سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداري سياسي اوباما و رامني از رقابت هاي المپيك

ورزشکاران مدال آور آمريکا در مسابقات المپيک 2012 لندن در اين روزها دو طرفدار جديد بسيار معروف پيدا کرده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين دو نفر باراک اوباما و ميت رامني،  نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا هستند که بدون ترديد صرفا به خاطر علاقمندي به ورزش، هوادار مدال آوران المپيک نشده اند بلکه هر دو تلاش مي کنند حمايت چهره هاي محبوب ورزشي آمريکا را براي انتخابات نوامبر آينده جلب کنند.

مسابقات المپيک و تبليغات انتخابات رياست جمهوري آمريکا هر چهار سال يکبار تقريبا در يک زمان برگزار مي شود و همزماني اين دو رويداد ورزشي و سياسي، هيجانات ميهن پرستي و وحدت ملي در جامعه آمريکا ايجاد مي کند که مي تواند براي سياستمداران که براي تحقق اهداف شخصي خود مترصد بهره برداري از چنين فرصتهايي هستند، بسيار جالب باشد.

در فواصل مسابقات المپيک امسال آگهي هايي تبليغاتي از مبارزات انتخابات رياست جمهوري آتي آمريکا در شبکه هاي تلويزيوني اين کشور پخش مي شود. باراک اوباما، رئيس جمهور کنوني که براي تصدي يک دوره ديگر رياست جمهوري آمريکا تلاش مي کند، نشست هاي انتخاباتي خود را با تبريک هاي گرم به ورزشکاران مدال آور آمريکايي در المپيک لندن شروع مي کند. باراک اوباما که روز پنجشنبه در ايالت ويرجينيا بسر مي برد، با خط تلفن رياست جمهوري آمريکا با مايکل فلپس، شناگر آمريکايي حاضر در مسابقات المپيک، تماس گرفت تا قهرماني او را در چند ماده تبريک بگويد. اوباما که خود را ورزش دوست مي داند، همچنين گفت مشاهده موفقيت هاي ژيمناست هاي آمريکايي به ويژه گابي داگلاس که مدال طلا را از آن خود کرد، احساس غرور پيدا کرده است. اما نکته جالب اين است که گابي داگلاس که به سنجاب پرنده شهرت پيدا کرده است، از اهالي ايالت ويرجينيا است که آراي ساکنان آن مي توانند در انتخاب مجدد  باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوري نوامبر آينده، نقشي تعيين کننده ايفا کنند. ميشل اوباما، همسر باراک اوباما، نيز در اين عرصه بيکار ننشسته است.

وي هدايت هيئت ورزشکاران آمريکايي را در مراسم افتتاحيه المپيک لندن بر عهده داشت و پس از آن در کنار ستاره هاي ليگ بسکتبال آمريکا، ان بي اي، و اعضاي تيم ملي بسکتبال آمريکا در شبکه هاي تلويزيوني ظاهر شد.
شهرت ميت رامني در عرصه ورزشي اين است که توانست با کمکهاي مالي خود بازيهاي المپيک زمستاني سالت ليک سيتي را در سال دو هزار و دو از ورشکستگي نجات دهد. اما ميت رامني که مي توانست از اين رويداد ورزشي به عنوان فرصتي استثنايي براي افزايش بخت پيروزي خود در انتخابات رياست جمهوري استفاده کند، با اظهار نظرهاي انتقادآميز از المپيک خود را در مخمصه قرار داد. نامزد جمهوري خواهان آمريکا امسال به جاي اينکه از فرصت بازيهاي المپيک استفاده کند، از عملکرد انگليس در تهيه مقدمات و سازماندهي اين بازيها انتقاد کرد و هياهويي سياسي به راه انداخت. علاوه بر اين دردسر، رامني صاحب اسبي است که در رشته درساژ در المپيک لندن حاضر است. اين رشته اي از اسب دواني است که به علت هزينه هاي هنگفت، آمريکاييهاي با درآمد پائين و متوسط جرات وارد شدن به آن را ندارند.
پيش از اين نيز دموکراتهاي آمريکا درباره ميت رامني مي گفتند وي از واقعيات و مشکلات آمريکا بي خبر است. اما انتشار اخبار مربوط به اسب گران قيمت زوج رامني، انتقادهاي جديدي را برضد نامزد جمهوري خواهان برانگيخته است. يک پايگاه اينترنتي وابسته به جناح چپ آمريکا درباره ميت رامني و اسب معروفش نوشته است که وي هر سال حدود هفتاد و هفت هزار دلار براي  نگهداري اسبش هزينه مي کند.

اما ميت رامني هم مثل رقيب خود اوباما هيچ فرصتي را براي تبريک گفتن به مدال آوران آمريکايي المپيک از دست نمي دهد. در تازه ترين مورد، ميت رامني به ميسي فرانکلين، شناگر زن آمريکايي که در بازيهاي المپيک موفق به کسب مدال شد، تبريک گفت و او را « دختر واقعي ايالت کلرادو» توصيف کرد. کلرادو نيز يکي از ايالت هاي کليدي آمريکا در انتخابات رياست جمهوري اين کشور است و بعيد به نظر مي رسد که ميت رامني در تبريک خود به اين شناگر آمريکايي، صرفا مسايل ورزشي را مدنظر قرار داده باشد.
برچسب ها: رامنی ، اوباما ، المپیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.