سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلوک پتروشیمی جهرم در فرابورس عرضه می شود

سازمان خصوصی سازی بلوك 19.88 درصدی شركت پتروشيمي جهرم که معادل 127 میلیون و 769 هزار و 700 سهم را به نرخ پایه هر سهم هزار و 447 ریال فردا، دوشنبه 16 مرداد عرضه می کند.

امیر هامونی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: 127 ميليون و 769 هزار و 700 سهم شركت پتروشيمي جهرم معادل 19.88 درصد سهام به نرخ پايه هر سهم هزار و 447 ريال و به قیمت پایه کل 184 میلیارد و 882 میلیون و 755 هزار و 900 ریال به صورت يكجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط حداقل30 درصد نقد و مابقی اقساط 3 ساله در بازار پایه فرابورس بر اساس مقررات بازار سوم عرضه مي¬شود.
وي در مورد ترکیب سهامداران این شرکت ها افزود: از سهامداران این شرکت می توان شرکت مهد امید آرین مالک 43.56 درصد سهام، شركت ملي صنايع پتروشيمي مالک 19.88، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مالک 14.93 درصد، شرکت بازرگانی پتروشیمی مالک 7.07 و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی مالک 0.12 درصد  سهام این شرکت  را نام برد.
هامونی در مورد زمینه فعالیت این شرکت اشاره کرد و گفت: زمينه فعالیت این شرکت  احداث، راه اندازي و بهره برداري مجتمع هاي پتروشيمي و كارخانه هاي صنعتي به منظور توليد، بازاريابي مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشيمي، صادرات و واردات و تبدیل مواد شیمیایی و پتروشیمیایی و فراورده های فرعی و مشتقات آنها است.
مدیر بازار فرابورس ایران اظهار داشت: كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه معادل 5 ميليارد و 546 ميليون و 482 هزار و 677 ريال است از مشتري دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده گذاري واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به فرابورس ارائه نمایند.
مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: قیمت حامل های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها است و خریداران ملزم به رعایت آن هستند. همچنین خریدار متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریتHSE، رعایت دستورالعمل ها و استانداردهای بازرسی فنی واحد های صنعتی، اجرای آموزش¬های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی، رعایت کامل دستورالعمل های تعمیراتی و عملیاتی مربوطه به قراردادهای فروش شرکت های تولیدی است.
هامونی خاطر نشان کرد: خریدار یا خریداران متعهد می شود که هزار سهم وثیقه مدیران را معادل قیمت هر سهم در این معامله بلوکی خریداری و وجه مربوطه را پرداخت نمایند. لذا خریدار و فروشنده تعهد می نمایند نسبت به نقل و انتقال هزار سهم مذکور اقدامات لازم را بعمل آورند./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.