سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا برخی افراد در حین انجام ورزش فوت می کنند؟

برای آنکه با دلایلی که برخی افراد در حین ورزش فوت می کنند آشنا شوید بهتر است مطالب جالب زیر را مطالعه کنید.

دکتر داوود کاظمی صالح دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در بیشتر موارد مشاهده شده است که افراد در حین انجام ورزش فوت کرده اند.
 
بیشتر این موارد در اثر ورزش و فعالیت های بیش از حد در افرادی است که دچار بیماری های قلبی بوده اند.
 
وی تصریح کرد: در افراد کمتر از سی سال به طور معمول بیماری های مادر زادی قلب (مثل کاردیو میوپاتی هیپرتروفیک) مسئول بوده و در افراد بیش از چهل سال علت اغلب بیماری عروق کرونر است.
 
این متخصص قلب و عروق خاطر نشان کرد : در بسیاری از موارد قبل از مرگ بیمار، علائم هشدار دهنده ای مثل درد سینه، سرگیجه ناگهانی، سنکوب و تنگی نفس شدید بروز می کند که در صورت بروز این علائم نباید بی تفاوت بود و باید سریع به پزشک مراجعه کرد.
 
کاظمی صالح متذکر شد: برخی موارد مرگ و میر که در حین انجام ورزش اتفاق می افتد به علت فعالیت فیزیکی نیست بلکه همان طور که در هر زمان یا هر حالت (مثل خوابیدن، نشستن، غذا خوردن) امکان حمله قلبی و مرگ وجود دارد، در این موارد نیز ممکن است وقوع مرگ با انجام فعالیت همزمان شده است و هیچ ربطی به آن نداشته باشد.
 
وی تاکید کرد: هیچ بررسی نشان نداده است که شیوع حملات قلبی کشنده، یا مرگ ناگهانی در افرادی که ورزش می کنند بیشتر است، در حقیقت تعدادی از مطالعات نشان داده اند که خطر مرگ ناگهانی در افراد فعال و ورزشکار کمتر از افراد کم تحرک بوده است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.