سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخاير خونی در ماه مبارک رمضان کاهش می یابد

ذخاير خونی در ماه مبارک رمضان کاهش می یابد و این امر مشکلات زیادی را بیمارانی که نیازمند خون هستند ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با توجه به اینکه اهدا خون اهدا زندگی است ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است برای اهدا خون چنانچه در این ماه به دلیل روزه داری میزان اهدا خون کاهش می یابد.
 
بشیر حاجی بیگی وزیر کل انتقال خون استان تهران در ادامه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در کل کشور میزان ذخائر خون و فراورده های خونی کاهش می یابد در صورتی که آمار نیازمندان به خون در این ماه هیچ فرقی با ماههای دیگر سال ندارد.
 
درادامه ناصرانی پور رئیس پخش خون سازمان انتقال خون استان تهران گفت: به علت اینکه هر کدام از فراوده های خونی تاریخ اکسپای مخصوص به خود را دارد. چنانچه خون 35 روز و پلاکت 3 روز است بنابراین نیاز به خون و فراوده های خونی در تمام ایام سال و درتمام روزهای ماه مبارک رمضان واقعا وجود دارد.
 
21 مرکز اهدا خون در ماه مبارک رمضان فعال است.
 
در ادامه این گزارش آمده است که چند سالی است که در کلان شهری چون تهران تصمیم گرفته شده که در ماه مبارک رمضان این عمل خیر از افطار و سحر صورت گیرد.
 
حاجی بیگی در ادامه گفت: به دلیل ماه مبارک رمضان 21 مرکز اهدا خون فعال است که علاوه بر اینکه در طی روز همچون روزهای عادی سال فعال است از ساعات قبل از افطار تا ساعت 7 شب تا موقع سحر جهت اهدا خون افراد آماده است.
 
در این گزارش آمده است، البته متصدیان اهدا خون می گویند در شبهای قدر میزان اهدا خون به حد مطلوب می رسد اما این را از یاد نبریم که به غیر از لیالی قدر بسیاری از نیازمندان نیازمند خون افراد سالم هستند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.