سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالرشيدي:

من نيز از مسيري شبيه جشنواره جوانه كارم را آغاز كرده ام

برگزاري اين جشنواره في نفسه بسيار خوب است و باعث تشويق كردن جوانان براي تجربه كردن كارهاي راديويي و ايجار خلاقيت در بين آنان مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دكتر علي اكبر عبدالرشيدي كارشناس و مجري با سابقه راديو و تلويزيون در رابطه با تاثيرات جشنواره جوانه گفت: برگزاري اين جشنواره في نفسه بسيار خوب است و باعث تشويق كردن جوانان براي تجربه كردن كارهاي راديويي و ايجار خلاقيت در بين آنان مي شود.

وي گفت: اين جشنواره را از چند منظر مي توان بررسي نمود ابتدا در ارتباط با ايده هايي كه به دست راديو مي رسد مي توان گفت كه اقدام پسنديده اي است ام در وهله دوم بايد اين نكته را مد نظر داشت كه آموزش افرادي كه در اين جشنواره شركت مي كنند نكته بسيار مهمي به نظر مي رسد كه خوشبختانه در اين جشنواره به آن توجه ويژه اي شده است.

عبدالررشيدي ساخت برنامه هاي راديويي را كار بسيار سختي عنوان كرد و افزود: ساخت برنامه براي راديو كار ساده اي نيست بايد براي ساخت يك برنامه به مباني فرهنگي جامعه توجه داشت بايد از بعضي از علوم آگاهي داشت . به نظر من يك فعال عرصه راديو بايد در بعضي از حوزه ها و رشته هاي علمي مانند جامعه شناسي، روانشناسي، تاريخ ،سياست و حتي يك زبان خارجي مهارت داشته باشد . اگر اين مباني در افراد باشد كمك بيشتري به تاثيرگذاري برنامه مي كند.

وي خاطرنشان كرد: اينكه در يك جشنواره برندگان بعد از برگزاري رها نمي شوند بسيار اقدام پسنديده اي است و مي توان اين انتظار را داشت كه بعد از مدتي تعداد بسيار زيادي برنامه ساز و تهيه كننده متبحر برنامه هاي راديويي داشت كه اينها حتي در شهرستان ها هم مي توانند به خوبي كار كنند.

وي تصريح كرد: من افراد زيادي را مي شناسم كه در حوزه شعر يا موسيقي و يا حتي برنامه سازي و اجراي تلويزيوني از همين سطوح كار خود را آغاز كرده اند و اكنون افراد نام آشنا و شناخته شده اي هستند.

عبدالرشيدي افزود: من كارم را در سال 1343 در راديو كرمان آغاز كردم و جالب است بدانيد كه من نيز مسيري مشابه با همين جشنواره را طي كرده ام و متوجه هستم كه اين مسير بسيار مهم است .

وي گفت: هم اكنون برنامه اي كه با زبان بي تكلف صحبت كند مخاطب بيشتري دارد به عنوان مثال اگر برنامه اي در رابطه با زندگي فردوسي ساخته مي شود دليلي ندارد كه لحن گوينده هم حماسي باشد فكر مي كنم يكي از اهداف بزرگ رسانه كه راديو جوان هم در آن نقش پررنگي دارد همسو كردن انديشه هاي اجتماعي با معيارها و ارزش هاي زندگي در همه ابعاد آن است و اينكه كمك كنيم جامعههم سو و همگرابا ارزش هاي هم افزا شود.

جشنواره جوانه عنوان جشنواره برنامه سازي راديو جوان است كه در آن مخاطبان آثار راديويي آماتور خود را از طريق سايت www.javanefestival.irبراي راديو ارسال مي كنند./ي2
برچسب ها: جشنواره ، جوانه ، برنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.