سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بان کي مون :

کودکان اسير فلسطيني شكنجه مي شوند

بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد تصريح کرد: اسرائيل با کودکان اسير فلسطيني در بند زندانهاي خود بد رفتاري کرده و آنان را شکنجه مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه الخليج امارات ؛  بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد در يادداشتي که در دفتر سازمان ملل در بيروت منتشر کرد گفت اسرائيل با کودکان

فلسطيني را در سلولهاي انفرادي قرار داده و شکنجه مي کند.اشغالگري وضعي است که از لحاظ سياسي اقتصادي و اخلاقي غير قابل قبول است.

بان کي مون در يادداشت خود به سازمان ملل گفت کودکان فلسطيني بازداشت شده در زندانهاي اسرائيل هميشه با بدرفتاري، آزار جسمي ،اهانت لفظي،تهديد، ترساندن و حبس انفرادي روبرو هستند و اين رفتار تا حد شکنجه نيز مي رسد.
وي با اشاره به سياست هاي تبعيض نژادي عليه فلسطينيان در اصلاح اراضي و تقسيم و برنامه ريزي آن در قدس شرقي که مانع پيشرفت اقتصادي و اجتماعي فلسطينيان مي گردد، اظهار داشت: در  قدس اشغالي تنها 13 درصد از اراضي قدس شرقي براي ساخت و سازهاي فلسطينيان اختصاص داده شده است، در حالي که 35 درصد از اراضي اين شهر با ساخت و سازهاي شهرک نشينان احاطه شده است.

در يادداشت بان کي مون آمده است، مسئولان اسرائيلي ما بين سالهاي 1967 تا 2011  اقدام به تخريب بيش از 25 هزار و 500 ساختمان متعلق به فلسطينيان کردند و مجوز اقامت حدود 14 هزار فلسطيني ساکن قدس را ما بين سالهاي 1967 و اواخر 2011 لغو کرده اند.
بان کي مون افزود : مسئولان اسرائيلي حدود 40 درصد از اراضي کرانه باختري را به منظور اسکان اسرائيلي ها مصادره کردند.

بان کي مون خاطر نشان ساخت: شهرک سازي در سال 2011 در مقايسه با سال 2010 به نسبت 20 درصد افزايش داشته است.

براساس اين گزارش ، دبير کل سازمان ملل تاکيد کرد اسرائيل در اجراي قانون در قبال خشونت شهرک نشينان و تصرف اموال و دارييهاي فلسطينيان از سوي اين شهرک نشينان شانه خالي مي کند به گونه اي که تعداد حملات شهرک نشينان در سال 2011 حدود 30 درصد افزايش داشته است .
وي با اشاره به حملات شهرک نشينان اسرائيلي که قربانيان فلسطيني زيادي برجاي گذاشته و به اموال و دارييهاي آنها نيز خسارت وارده شده اظهار داشت: از جمله اين حملات مي توان تخريب کليسا و هفت مسجد يا آتش زدن آنها و تعرض به کودکان هنگام رفتن به مدرسه را ذکر کرد.

بان کي مون در پايان درباره محاصره غزه تصريح کرد: محاصره اي که اسرائيل بر غزه تحميل کرده است  مجازات گروهي عليه ساکنان غير نظامي است و اين مسئله نقض آشکار تعهدات و قوانين بين المللي از سوي اسرائيل است.
برچسب ها: اسیر ، شکنجه ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.