سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروبیوتیک ها در بهبود رشد کودکان موثر هستند

علاوه بر نقش موثر پروبیوتیک ها در درمان بیماری های کودکان، در بهبود رشد آنان نیز موثر هستند.

سهیلا نورایی، کارشناس ارشد مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: پروبیوتیک ها ارگانیسم های زنده ای هستند که با تعدیل فلورمیکروبی روده، اثرات مفیدی را روی سلامت میزبان اعمال می کنند.

وی گفت: دستگاه گوارش نوزادان در بدو تولد استریل است،اما کلونیزاسیون باکتریها به سرعت صورت می گیرد، به نظر می رسد سن بارداری روش زایمان و رژیم غذایی تاثیر چشم گیری روی این فرآیند داشته باشد.

نورایی تصریح کرد: اختلالات تنظیمی ساختار دفاعی مخاط روده در آغاز زندگی، عاملی برای ایجاد بسیاری از مشکلات مزمن مانند بیماری های آتوپیک از جمله آسم، درماتیت و رینیت آلرژیک و بیماری های خود ایمنی مانند دیابت نوع یک و بیماری التهاب مزمن روده باشد.

این کارشناس ارشد مامایی اظهار کرد: افزودن فرآورده های طبیعی یا صناعی حاوی پروبیوتیک ها به رژیم نوزادان دچار بیماری های اسهال حاد آبکی، اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ، دل درد مزمن فانکشنال، یبوست تاثیر مثبتی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: می توان فرآورده هایی از این دست را به عنوان بخشی از برنامه درمانی این کودکان منظور کرد .اثرات پروبیوتیک ها در بهبود رشد کودکان و پیشگیری از گوش دردهای نوزادان به اثبات رسیده است، همچنین میزان ابتلا به سرماخوردگی ها و سایر بیماری های عفونی و تنفسی با مصرف پروبیوتیک ها کاهش می یابد./ح


 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.