سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد روسيه از تصويب قطعنامه اي يک جانبه عليه سوريه

روسيه قطعنامه جديد سازمان ملل متحد را عليه سوريه يک جانبه و در حمايت از مخالفان مسلح توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ؛ قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل متحد جداي از اينکه شوراي امنيت را به علت پيش نبردن روند صلح سوريه، تقبيح کرد، بلکه دولت سوريه را نيز به علت استفاده از تسليحات سنگين و عقب نشيني نکردن از مناطق مسکوني محکوم کرد.

روسيه از جمله کشورهايي بود که به اين قطعنامه راي منفي داد. روسيه بر اين باور است پشت ظاهر بشردوستانه اين قطعنامه، مسلح کردن مخالفان است. مسکو مي گويد اين قطعنامه کمکي به حل بحران سوريه نمي کند و کشورهايي که به مخالفان اسلحه مي دهند به خوبي شناخته شده اند.

روسيه بر اين باور است که متن قطعنامه مجمع عمومي يک جانبه گرايانه و غير متوازن است و در کل هدف از آن فشار بر دولت سوريه براي کناره گيري از قدرت است که از نظر روسيه اين کار مداخله در امور داخلي کشوري مستقل محسوب مي شود. در حاليکه کوفي عنان از نمايندگي سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب براي پيگيري طرح صلح شش ماده اي کنار رفت، اين طرح همچنان روي ميز است. اين طرح خواستار تشکيل دولت انتقالي در سوريه بود. در واقع هدف از اين طرح اين بود که دو طرف در تشکيل دولت انتقالي مشارکت داشته باشند تا در سايه آن انتخابات جديد برگزار شود.

البته در اين طرح حرفي از آينده و جايگاه اسد در نظام سياسي آينده سوريه صحبت نشده است. حال با اصرار برخي از کشورها براي کناره گيري اسد از قدرت، مشخص نيست که آينده طرح شش ماده اي چه خواهد شد. هم اکنون بان کي مون سرگرم رايزني با اتحاديه عرب به منظور پيدا کردن جايگزيني براي کوفي عنان است. از طرف ديگر ماموريت ناظران سازمان ملل متحد در سوريه بيستم اوت پايان مي يابد و معلوم نيست تمديد شود و اين مسئله اي است که روسيه روي آن اصرار دارد.
برچسب ها: روسیه ، سوریه ، قطعنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.