سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

53 درصد مادران ایران به نوزادان خود شیر می دهند

تغذيه انحصاري با شير مادر در كشور 1/53 درصد است كه نسبت به شاخص قبلي كه مربوط به سال 84 است و 23 درصد اعلام شده بود، بيش از صد درصد رشد داشته است.

دكتر سيد حامد بركاتي، رييس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در خصوص اقدامات وزارت بهداشت براي ارتقاي اين شاخص گفت:‌ افزوده شدن مرخصي پس از زايمان از 4 ماه به 6 ماه يكي از اقدامات كلاني بود كه در سال 86 صورت گرفت و بخشي از ارتقاي شاخص تغذيه انحصاري با شير مادر از 23 درصد به  1/53 درصد را مديون اين اقدام هستيم.

وي افزود:‌ با همين ديد لايحه اي تنظيم شد و توسط وزير بهداشت به هيئت دولت تقديم شد و در جلسات كميسيون، كليات اين طرح تصويب شد و جزييات آن در حال بررسي است. در اين لايحه مطرح شده كه مرخصي مادران به 9 ماه افزايش پيدا كند، ‌پاس شيردهي كه تا به الان يك ساعت بود تا يك سالگي به دو ساعت افزايش پيدا كرده و مرخصي زايمان براي دو قلوها دو سال در نظر گرفته شود.

دكتر بركاتي ادامه داد: به منظور اين كه نقش پدران پررنگ تر باشد و مادر و كودك از حمايت وي برخوردار باشند 10 روز مرخصي كاري را نيز براي پدران در نظر گرفته است.

رييس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت گفت: در سال هاي پيروزي انقلاب از هر هزار كودك زير 5 سال، 140 كودك فوت مي كردند كه اين آمار در حال حاضر به كمتر از 20 در هزار تولد رسيده و مرگ شيرخواران از 110 به كمتر از 18 در هزار تولد زنده رسيده است.

وي خاطرنشان كرد: بيمارستان هاي دوستدار كودك و حمايت اين بيمارستان ها،‌ وجود150 كلينيك هاي مشاور شيردهي در كشور و اقدامات ترويجي كه در خانه هاي بهداشت و مراكز آموزشي از جمله اقدامات وزارت بهداشت در خصوص ترويج فرهنگ تغذيه با شير مادر است. /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.