سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس روئینگ:

شادی مقصر کسب نتایج ضعیف نیست!

کارشناس روئینگ گفت: محسن شادی مقصر اصلی در کسب نتایج ضعیف در المپیک نیست و حواشی بوجود آمده در روحیه وی تأثیر منفی گذاشت.

عمران پور عسگرپرست در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: محسن شادی در رقابت های المپیک پکن در جایگاه بیست و پنجم ایستاد و وی در سال های 2009 و 2010 توانست عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند و این نتایج نشان می دهد که وی پیش از این سیر صعودی داشته شادی و پس از آن موفق شد در رقابت های کره جنوبی در سال 2007 صاحب مدال طلا شود و در مسابقات جهانی آلمان در سال 2008 نائب قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

وی گفت: نتایج به دست آمده طی سال های اخیر نشان می دهد شادی عملکرد خوبی داشته است و دلیل اصلی نتایج به دست آمده در سی امین دوره بازی های المپیک اتفاقاتی بود که طی 2 ماه گذشته در فدراسیون قایقرانی رخ داد.

پورعسگرپرست افزود: بدوم شک حواشی بوجود آمده تأثیری زیادی برروی روحیه این قایقران داشت و همین امر باعث شد تا وی نتواند عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: البته با شرایطی که پیش از این برای رشته قایقرانی پیش آمد حضور شادی در مسابقات المپیک نیز کار بزرگی بود و پیش از اعزام قایقرانان به المپیک مربی ازبک برای مرخصی روانه کشورش شده بود و محسن شادی را نیز به مدت 10 روز به مرخصی فرستادند.

وی خاطرنشان کرد: در کجای دنیا ورزشکاران حرفه ای را پیش از اعزام به رقابت های مهم المپیک به مرخصی 10 روزه می فرستند؟!

اینکه تقصیر را به تنهایی بر گردن محسن شادی بیندازیم کار درستی نیست و کسانی که مسبب این اتفاقات شدند باید پاسخگو باشند.

وی یادآور شد در زمان برگزاری مسابقات آسیایی و انتخابی المپیک در کره جنوبی محسن شادی به دلیل فشاری که متحمل شد در زمان توزیع مدال دچار ضعف شد به طوری که پزشکان حاضر در مسابقات برای وی سرم تجویز کردند که این امر نشان دهنده پشتکار و همت بالای این ورزشکار بود شادی ورزشکاری نیست که در میانه های مسابقه پارو را رها کند.

وی یادآور شد: همچنین پیش از اعزام قایقرانان به رقابت های المپیک بحث تعلیق نیز قوت گرفته بود و چنین خبرهایی در روحیه ملی پوشان تأثیرگذار بود و همچنین در شرایطی سولماز عباسی برای حضور در این رقابت ها آماده می شود که وی تمرینات خود را در مسافت 1000 متر دریاچه آزادی پیگیری می کرد و این در حالی است که وی در رقابت های المپیک در مسافت 2 هزار متر به مصاف حریفان خود رفت قرار بود وی برای کسب آمادگی لازم در اردوی برون مرزی حضور پیدا کند اما سفر این قایقران به اردوی پرتغال لغو شد تا وی در مسافت هزار متر تمرینات خود را پیگیری کند.

تمرین عباسی در این مسافت و انجام مسابقه در مسافت دو هزار متر مثل این می ماند که به یک دو و میدانی کار اعلام کنند که تمرینات خود را در اتاق کوچک در حین قدم زدن پیگیری کند به همین دلیل نمی توان عملکرد عباسی را نیز زیر سوال برد چراکه پیش از این شرایط برای آماده سازی وی فراهم نبوده است.

پورعسگرپرست اظهار داشت: در زمان برگزاری مسابقات المپیک 2008 پکن مسئولان قایقرانی نروژ شرایط بسیار خوبی را برای قایقران این کشور فراهم کرده بودند به طوریکه پیش از اعزام و در حین انجام تمرینات آماده سازی خانواده ورزشکار نروژی در یک متل اسکان داده شدند تا این ورزشکار تمرینات خود را در کنار خانواده خود پیگیری کند تا از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی در مسابقات المپیک حضور پیدا کند و این در حالی است که قایقرانان کشورمان در شرایط روحی بدی راهی رقابت های المپیک شدند./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.