سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنگام كار با رايانه شانه هايتان را عقب دهيد

كارشناس ارگونومی مرکز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به كاربران رايانه توصيه كرد هنگام كار با رايانه، گردن خود را راست نگهداشته و شانه را عقب دهند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مهندس فاطمه صادقي با اشاره به اين كه قوز كردن هنگام كار طولانی با كامپيوتر، سبب دردهای گردن و شانه ها مي شود،‌اظهار داشت: بهتر است كاربران براي جلوگيري از دردهاي ناشي از كار با رايانه، كاملا پشت خود را به صندلی بچسبانند همچنين ارتفاع صندلی خود را طوری تنظيم كنند كه كه پاها روی زمين قرار داشته و زانو در زاويه ۹۰ درجه قرار داشته باشد.
 
وي افزود: مركز مانيتور بايد حدود ۱۰ تا ۲۰ سانتي متر پايين تر از چشمان باشد اين وضعيت علاوه بر اين كه باعث مي شود پلك ها پايين تر قرار گيرند و سطح كمتری از چشم در معرض هوا باشد از خستگی گردن و شانه ها نيز مي كاهد.
 
مهندس صادقي تصريح كرد: مانيتور بايد طوري قرار گيرد كه نور پنجره يا روشنايی اتاق به آن نتابد و افراد هنگام كار با كامپيوتر سعی كنند پرده ها را كشيده و روشنايی اتاق را نيز به نصف وضعيت معمولی كاهش دهند.
 
كارشناس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت به كابران توصيه كرد: سعی كنيد هر ۵ تا ۱۰ دقيقه چشم خود را از مانيتور برداشته و به مدت ۵ تا ۱۰ ثانيه به نقطه ای دور نگاه كنند اين كار سبب استراحت عضلات چشم مي شود همچنين به شما وقت مي دهد پلك بزنيد و سطح چشم شما مرطوب شود./عط
برچسب ها: چشم ، خستگی ، گردن ، مانیتور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.