روش های درمانی مختلفی برای درمان گردن درد مزمن وجود دارد که در این میان تمرین درمانی فعال یک روش کم هزینه برای کاهش درد و تقویت عضلات گردن به شمار می رود.

رقیه موسوی خطیر فیزیوتراپ، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گردن درد یکی از شایعترین مشکلات جامعه بشری و علت رایج ناتوانی در بین جمعیت شاغل محسوب می شود به طوریکه 30 درصد کارمندان بین 25 الي 29 سال حداقل یکبار حملات گردن درد را تجربه می کنند.

وی با اشاره به اینکه دردها با گذشت زمان معمولاً تمایل به بهبودی خود به خودی دارند افزود: در بعضی موارد گردن درد تبدیل به درد مزمن می شود که منجر به ناتوانی طولانی مدت و هزینه های درمانی بالا می گردد.

موسوی خطیر اظهار داشت: استفاده از داروهای مسکن، استراحت و مراجعه به فیزیوتراپیست از روش های درمانی محافظتی شایع است و فیزیوتراپی گردن درد می تواند شامل درمان های غیر فعال مانند ماساژ، جریان های الکتریکی، استفاده از گرمای سطحی و عمقی، تکنیک های درمان دستی و یا درمان های فعال از جمله تمرین درمانی گردد.

وی با بیان اینکه عضلات عمقی گردن نقش مهمی در حفظ ثبات دینامیک ستون فقرات گردن دارند ادامه داد: تمرین درمانی فعال در درمان گردن درد مزمن شامل تمرینات ریلکسیشن، کشیدن، عملکردی و وضعیتی است که به مدت 6 تا 11 هفته توسط بیماران اجرا می شود.

این متخصص خاطرنشان کرد: این تمرینات منجر به کاهش درد، افزایش قدرت ایزومتریک عضلات گردن و دامنه حرکتی کاهش ناتوانی و بهبود عملکرد در بیماران مبتلا به گردن درد مزمن می شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار