سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام قرباني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتخابات از ارزش گرایی فاصله گرفته است

عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم گفت: قانون انتخابات به بازنگری نیاز دارد، اکنون انتخابات از ارزش گرایی فاصله گرفته است.

حجت الاسلام موسی قربانی، در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به الزامات بازنگری به قانون انتخابات اظهار داشت: مسیری را که قانون انتخابات در طول 3 دهه طی کرده، نشان می‌دهد که ارزش گرایی در آن افول کرده است.

قاضی دیوان عالی کشور ادامه داد: متاسفانه وضعیت مقدمات برگزاری انتخابات بسیار نگران کننده و آسیب‌هایی را به بار آورده است، از همین رو بازنگری در قانون انتخابات برای جلوگیری از گسترش آسیب‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه تبلیغات نادرست در انتخابات اثر بخش شده است، تصریح کرد: هزینه‌های گزاف تبلیغات باعث شده که افرادی به مجلس راه یابند که شايد شايسته دفاع از حقوق ملت نباشند.

این قاضی دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: قانون انتخابات باید به گونه ای بازنگری شود که ارزش‌ها و شایستگی‌ها به جای هزینه‌های گزاف و تبلیغات خلاف واقع را بگیرد.

حجت الاسلام قربانی گفت: باید سیاست‌های کلی انتخابات از مراجع بالاتر ابلاغ و سپس در آن چارچوب قوانین مورد نیاز تصویب شود.

این عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم درباره نقش دولت در اين زمينه خاطرنشان كرد: دولت مجری برگزاری انتخابات است و نمی‌توان این نقش را از دولت جدا کرد ولی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نقش دولت به عنوان برگزارکننده انتخابات بدون اعمال سلیقه تقویت شود.

"انتهاي پيام"/پ3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.