سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس كل جديد سازمان خصوصي سازي؛

تبيين جايگاه اقتصاد ايران در سند چشم انداز

رئيس كل جديد سازمان خصوصي سازي در مراسم معارفه خود با اشاره به سند چشم انداز بعنوان يك برنامه بلند مدت، نقش و جايگاه اقتصاد ايران در سال 1404 در منطقه را تبيين كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اخبار اقتصاد و دارايي (شادا)، محمدرحيم احمدوند در اين مراسم با بيان اين مطلب اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357، استكبار فشارهاي مختلفي را به كشور وارد كرد ولي با مديريت و رهبري حضرت امام خميني(ر ه) توانستيم سالهاي سخت جنگ را پشت سر بگذاريم.

وي تاكيد كرد: دشمن تمام توان خود را در حوزه اقتصاد بكار گرفته و اميد دارد در اين جبهه پيروز شود.

رئيس سازمان خصوصي سازي با اشاره به ضعف هاي اقتصاد دولتي تصريح كرد: ارزيابي ها نشان داد اگر ماشين اقتصادي كشور با همين سرعت و قدرت پيش برود، به مقصد و هدف نخواهيم رسيد و نيازمند اصلاح قوانين هستيم.

احمدوند افزود: با درايت مقام معظم رهبري محدوديت ها گشوده و فضا و بستر آماده شد تا ماشين اقتصادي دولت علاوه بر توان دولت، از منابع بخش خصوصي و مردمي نيز استفاده كند كه از آن به عنوان انقلاب اقتصادي ياد مي شود.

وي تصريح كرد: در كنار اين اقدام، طرح تحول اقتصادي با هدف تكميل اين فرآيند و فراهم ساختن فضا براي ورود بخش خصوصي اجرا شد.

احمدوند بر لزوم فعال ساختن بخش پولي- مالي و نظام مالياتي براي كمك به اجراي بهتر خصوصي سازي تأكيدكرد.

وي با اشاره به كمك مردم در اجراي مطلوب و موفق هدفمندسازي يارانه ها ابراز اميدواري كرد: در برنامه هاي بعدي، نبايد خودمان را با كشورهاي منطقه مقايسه كنيم بلكه بايد با كشورهاي توسعه يافته دنيا مقايسه نماييم.

احمدوند در پايان گفت: با مطالعه تجربه 80 كشور دنيا در زمينه خصوصي سازي مي توان به اهميت نقش و جايگاه سازمان خصوصي سازي پي برد.

در ادامه اين مراسم، پيمان نوري بروجردي، رئيس پيشين سازمان خصوصي سازي طي سخناني بر لزوم جلب رضايت خداوند و توكل به او در انجام امور تأكيد كرد.

وي همچنين در بيان ويژگي هاي رئيس جديد سازمان خصوصي سازي خاطر نشان كرد: وي با مجموعه وزارت اقتصاد و سازمان خصوصي سازي آشناست و داراي وسعت نظر مي باشد.

نوري بروجردي مهمترين ويژگي سازمان خصوصي سازي را صحت عمل عنوان كرد.

در ادامه اين مراسم، خزانه دار كل كشور نيز در سخنان خود گفت: مسئوليتي كه در اين مجموعه بر عهده مي گيريم يك سنگر خدمت است.

وي عملكرد سازمان خصوصي سازي را از منظر تأمين مالي و خزانه داري بسيار خوب ارزيابي نمود و ابراز اميدواري كرد در سال جاري نيز شاهد عملكرد خوبي از اين سازمان باشيم.

لازم به ذكر است احمدوند پيش از اين رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان اصفهان بود. همچنين در پي انتصاب احمدوند به رياست سازمان خصوصي سازي، پيمان نوري بروجردي با حكم وزير اقتصاد به سمت مشاور وي تعيين شد./س
برچسب ها: جایگاه ، اقتصاد ، سند ، چشم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.