فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: پژوهشگران جوان ایرانی با کسب موفقیت‏ ها، الگوسازی می ‏کنند که این امر ثمرات و برکات خاصی در سطح جامعه به دنبال دارد.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: موفقیت جوانان ایرانی را در بین 17 کشور جهان و کسب مقام چهارمی را در مسابقات جهانی مکزیک مایه افتخار و مباهات است.

افشار نادری ادامه داد: هر توفیقی که از سوی پژوهشگران ایرانی کسب می ‏شود، برگ زرین دیگری از تاریخ افتخارات ایران اسلامی ورق می‏ خورد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان کرد: این موفقیت‏ ها قطعا تاثیرات بی‏ بدیلی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: هر موفقیتی که توسط پژوهشگران ایرانی در عرصه‏ های علمی، اقتصادی، صنعتی و ... سبب برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران می‏ شود، برای ملت ایران مایه مباهات است.

افشار نادری با تاکید بر شعار «ما می ‏توانیم»، گفت: با نهادینه کردن این شعار توسط امام راحل در سطح جامعه، جوانان و پژوهشگران ایرانی با کسب موفقیت‏ های درخشان آن را همواره تداوم می ‏بخشند.

وی افزود: برگزاری این قبیل مراسم و جلسات در فرهنگ ‏سازی و نهادینه کردن فرهنگ نخبه‏ پروری تاثیر به ‏سزایی خواهد داشت.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه هیچ کشور و جامعه‏ ای پیشرفت نمی‏ کند، مگر اینکه در زمینه علم به تعالی برسد، تصریح کرد: با یک نگاه عمیق به تاریخ بشریت درمی ‏یابیم که ماندگاری بسیاری از تمدن ‏ها به واسطه دستاورد های علمی آنها بوده است.

افشار نادری تحقیق و پژوهش را منشا فناوری و تولید علم دانست و افزود: انتظار جامعه از دانشگاه‏ ها و مراکز علمی تولید علم و فن‏ آوری است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توصیه‏های مکرر ایشان در راستای نهضت علمی بیان کرد: برای محقق کردن سند چشم ‏انداز 20 ساله و کسب رتبه نخست در بین کشور های منطقه باید نسبت به تولید علم اهتمام ویژه‏ ای داشته باشیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: با هدف ‏گذاری و برنامه‏ ریزی ‏های دقیق از سوی پژوهشگران، دانشمندان و مراکز دانشگاهی به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.