سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضاي توافقنامه هسته اي ميان امارات و استراليا

توافقنامه همکاري در زمينه استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي بين امارات عربي متحده و استراليا به امضا رسيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي امارات (وام) ؛   اين موافقتنامه همکاري سه شنبه شب بين شيخ عبدالله بن زايد ال نهيان وزير امور خارجه امارات با باب کار همتاي استراليايي او که سرگرم ديدار از امارات است ، به امضا رسيد .

 اين موافقتنامه دربرگيرنده چارچوب همکاري دو کشور در زمينه استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و تسهيل روند مبادله تجاري مواد هسته اي و تجهيزات وابسته به آن ميان دو کشور است .

براساس اين گزارش ، وزير امور خارجه امارات در پايان امضاي اين موافقتنامه در کنفرانس خبري مشترک اعلام کرد کشورش هرگز در زمينه طرحهاي مرتبط با غني سازي اورانيوم و نيز در طرحهاي  بازيافت زباله هاي هسته اي وارد نخواهد شد.
شيخ عبد الله بن زايد آل نهيان در اين کنفرانس خبري از وجود سازمان مستقلي در امارات براي نظارت دقيق بر برنامه هاي انرژي هسته اي اين کشور خبر داد .
شيخ عبد الله ياد آورشد با امضاي اين موافقتنامه  باب جديدي از گسترش و تحکيم روابط خوب ميان دو کشورگشايش يافته است .

وي افزود استراليا از کشورهاي مهم در زمينه توليد اورانيوم است و چهل درصد از ذخاير اورانيوم جهان در استراليا موجود است و اين کشور تجربه خوبي در عرصه  توليد و تدارک  اورانيوم دارد.
باب کار نيز در اين کنفرانس خبري اظهار داشت امضاي اين موافقتنامه از اهميت بسيار زيادي در تقويت روابط استراليا و امارات برخوردار است .
 باب کار يادآور شد در چارچوب امضاي اين موافقتنامه استراليا متعهد شد از صادرکنندگان دائمي اورانيوم به امارات باشد و دولت امارات همه جوانب احتياط را در استفاده از انرژي  هسته اي درنظر گرفته است و اين کشور به همه قوانين و تعهدات بين المللي پايبندي کامل دارد .

 حجم مبادلات تجاري بين امارات و استراليا هم اکنون به بيش از 46 ميليارد و 400 ميليون دلار مي رسد و در حال حاضر نزديک به15 هزار استراليايي در امارات  زندگي مي کنند.
برچسب ها: امارات ، استرالیا ، هسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.