وزارت کشور عراق گزارش داده حضور عناصر القاعده در استان الديوانيه به طور چشمگيري افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه عراقي الصباح الجديد : يک منبع آگاه در دفتر نوري المالکي نخست وزير عراق گفته است وزارت کشور عراق در جلسه هسته بحران با حضور نوري المالکي و افسران ارشد وزارتخانه هاي  دفاع و کشور تصميم گرفته است طرح هاي امنيتي و فرماندهان برخي بخش ها را تغيير دهد.
وي گفت وزارت کشور در گزارش ويژه اي درباره افزايش حضور عناصر القاعده را در استان الديوانيه  اعلام کرد رهبران القاعده در اعترافات خود گفته اند القاعده شاخه عراق تصميم به تمرکز در الديوانيه گرفته است.
اين منبع همچنين افزود: نوري المالکي پس از بررسي گزارش وزارت کشور عراق در خصوص اوضاع امنيتي اين کشور از جمله استان الديوانيه تصميم به تغيير گسترش در پست هاي امنيتي اين استان گرفت و طرح امنيتي جديدي را جايگزين طرح هاي گذشته کرد و قرار شد آن را اجرا کند.
گفتني است پس از موج انفجارهاي اخير عراق از جمله در استان الديوانيه مردم اين استان در اعتراض به ناامني و ناکارمدي نيروهاي امنيتي تظاهرات اعتراض آميز برگزار و به نيروهاي پليس و ارتش سنگ پرتاب کرده اند.
از سوي ديگر سرتيپ عبد الجليل الاسدي رئيس پليس استان الديوانيه گفت: نيروهاي امنيتي تا کنون 257 فرد را در ارتباط با پروند هاي تروريستي در اين استان دستگير کرده اند.  
وي همچنين از دستگيري 60 نفر در رابطه با آشوب هايي که پس از انفجارهاي اخير دراستان الديوانيه صورت گرفت خبر داد و خاطر نشان کرد: 40 نفر از آنها آزاد و بقيه به علت تخريب اموال عمومي همچنان در بازداشتگاه به سر مي بردند.
برچسب ها: القاعده ، الدیوانیه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار