سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از سرطان و پوکی استخوان با شیردهی

مادرانی که به نوزادان خود شير می دهند کمتر به بيماريهای نظير سرطان و پوکی استخوان دچار می شوند.

به گزارش گرو ه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مديرگروه سلامت، خانواده و جمعيت مرکز بهداشت استان گلستان به مناسبت دهم مرداد ماه روز جهانی شير مادر گفت: مادرانی که به نوزادان خود شير می دهند چون از چربی ذخيره شده در دوران بارداری برای توليد شير استفاده می کنند زودتر وزن اضافی خود را از دست می دهند و شانس ابتلا به کم خونی، سرطان های پستان و تخمدان همچنين پوکی استخوان قبل از سن ياسگی تا حدود زيادی در آنان کاهش می يابد.
 
دکتر سمره خاری گفت: شواهد علمی در طول بيست سال گذشته نشان می دهد که تغذيه با شير مادر بويژه در 6 ماه اول تولد بهترين روش تغذيه ای است زيرا شير مادر حاوی تمام عوامل ايمنی بخشي برای مقابله با عفونت هاست.
 
وی مهمترين ملاک کافي بودن شير مادر را وزن گرفتن شير خوار در 6ماه اول تولد در هر هفته به ميزان 100 تا 200گرم عنوان کرد و به مادران توصيه کرد تغذيه با شير مادر را در اولويت قرار دهند.
 
دکتر خاری با بيان اينکه شير دهی موفق نياز به آموزش دارد، افزود: بيمارستان های دوستدار کودک، راهنمايی های لازم را به مادران برای شيردهی صحيح انجام می دهند.
 
مديرگروه سلامت، خانواده و جمعيت معاونت بهداشتی از مادران خواست در صورت نياز به مشاوره يا مشاهده هر گونه مشکلی در امر شيردهی به خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی و يا گروه حامي بيمارستانها مراجعه کنند./عط
برچسب ها: شیرمادر ، کم خونی ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.