سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد:

مطبوعات بازوي توانمند قوه قضاييه در کاهش جرايم

يک کارشناس مسايل حقوقي گفت: مطبوعات به عنوان بازوي توانمند قوه قضاييه نقش مهمي در کاهش جرايم و جنايات جامعه دارد.

حسن عاشوري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش رسانه‌ها در کاهش جرايم و فرهنگ‌سازي در جامعه اظهار داشت: عنصر آگاهي و آگاهي بخشيدن به افراد در زمينه انواع جرايم و مجازات در نظر گرفته شده از سوي قانون براي مجرمان نقش بسزايي در کاهش وقوع جرم در جامعه دارد.

اين حقوقدان تصريح کرد: انعکاس پشيماني مجرمان پس از وقوع جرم، بيان قبوح فرهنگي، مذهبي و اجتماعي جرم، بررسي ابعاد وقوع جرم و تاثير در بافت جامعه و خانواده از جمله عوامل موثر در منع افراد از ارتکاب جرم است.

وي با استناد بر اصل پيشگيري مهم‌تر از درمان اشاره و تصريح کرد: در اين صورت بحث پيشگيري بيش از پيش اهميت مي‌يابد و اگر فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اشاعه  پيدا کند و جامعه خود را در برابر زمينه‌هاي بروز جرم مسئول بداند جلوي بسياري از تخلفات گرفته مي شود.

عاشوري در ادامه افزود: براي پيشگيري از وقوع جرم بايد تمهيدات ويژه‌اي انديشيده شود و در اين راستا اگر رسانه ها از ابزاري که در اختيار دارند بتوانند درست استفاده کنند در پيشگيري از وقوع جرم بسيار تاثير گذار خواهند بود.

 اين کارشناس حقوقي خاطرنشان كرد: اگر قوه قضاييه رسانه‌ها را به عنوان بازوي خود بداند مي‌تواند نقش مهمي در پيشگيري از جرايم و آشنايي دقيق از عاقبت بزهکاري را به جامعه منتقل کند.

"انتهاي پيام" /پ3

برچسب ها: قوه ، قضاییه ، جرایم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.