حجت الاسلام موسی قربانی گفت: رسانه‌ها حتی در شکل‌گیری جرایم نیز تاثیرگذار هستند، از همین رو باید در نشر مسايل مختلف دقت نظر داشته باشند.

حجت الاسلام موسی قربانی، قاضی دیوان عالی کشور در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره میزان تاثیرگذاری رسانه‌ها در اشاعه جرم و خشونت اظهار داشت: رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در فرهنگسازي مناسب براي جامعه، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم ادامه داد: در بررسي پرونده بسیاری از متهمان در بخش‌های مختلف، می‌بینیم که رسانه‌ها حتی در شکل‌گیری جرایم نیز تاثیرگذار هستند، از همین رو باید به مسائلی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، توجه کرد.

حجت الاسلام قرباني با بیان اینکه نظام و حکومت نمی‌تواند برای عادی شدن بعضی امور تن به خلاف شرع بدهد، گفت: نظام ما یک نظام اسلامی است و ما به علنی شدن گناه معتقد نیستیم، پس در این چارچوب باید اصلاحات فرهنگی و رسانه‌ای برای کم شدن جرم و جنایت صورت گیرد.

وي اعتقاد به خدا را عامل بازدارندگی انسانها از ارتکاب به جرم دانست و اعلام کرد: در نظام‌های سکولار دنیا، پول محور حاكميت جوامع است اما در نظام اسلامي وجدان و عدالت حکمرانی می‌کند، به همین جهت با اصلاح بعضی ساختارها به کمک اعتقاد به خدا می‌تواند شرایط مطلوب را در کاهش جرم به وجود آورد.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم خاطرنشان كرد: خانواده،  مدارس، دانشگاه‌ها و محیط کار نقش مهمي در میزان ارتکاب به جرم در سطوح مختلف دارند.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: قربانی ، رسانه ، جرم ، کمیسیون ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار