سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت شاه مغرب از تشکیل کشور مستقل فلسطين

ملک محمد ششم پادشاه مغرب امروز دوشنبه خواستار تجدید نظر در نحوه تعامل جامعه بین المللی با مسئله فلسطین شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ ملک محمد ششم در سخنانی خطاب به مردم مغرب به مناسبت سالگرد برتخت نشستن خود گفت: «تجدید نظر در نحوه تعامل جامعه بین المللی با مسئله فلسطین، ضروری است».

وی افزود، هدفی که قابل چشم پوشی نیست، ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین برخوردار از حاکمیت و قابل دوام در داخل مرزهای سال 1967 به پایتختی شرق بیت المقدس است.

وی تاکید کرد : به هیچ وجه نباید تحولات کنونی، ضرورت تعامل کارآمد و ملموس بین المللی با مسئله حیاتی فلسطین را تحت الشعاع قرار دهد.

پادشاه مغرب همچنین گفت اوضاع سیاسی کنونی در کشورهای عربی، توسعه اقدام مشترک عربی را در راستای اجرای خواسته های مردم کشورهای عربی، بیش از هر زمانی در گذشته ضروری کرده است.
وی افزود، تحقق یافتن این هدف باید در چارچوب همبستگی فعالانه و پایبندی متقابل به مستلزمات پایه ریزی آینده منطقه عربی و تحکیم همکاری ثمربخش و تامین منافع عالی فرزندان آن صورت گیرد.

پادشاه مغرب از تصمیمات اتخاذ شده برای همکاری راهبردی بین مغرب و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ستایش و تاکید کرد به گسترش روابط کشورش با کشورهای عضو این شورا و تقویت آن در همه زمینه ها پایبند است.
برچسب ها: فلسطین ، مغرب ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.