سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب زیاد ننوشید

با توجه به امکان اختلال در هضم غذا به هنگام مصرف زیاد آب پس از وعده سحری و افطار، توصیه می شود روزه داران برای داشتن شرایط مناسب در روزه داری، از این کار بپرهیزند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، سمانه عزیزی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: بهتر است برای تامین آب موردنیاز بدن پس از صرف افطار و قبل از خواب شبانه، مصرف آب، انواع میوه، آب میوه طبیعی، چای کمرنگ و سایر مایعات به تدریج در برنامه غذایی افراد گنجانیده شود.

سمانه عزیزی ادامه داد: استفاده از مواد غذایی آبكی مثل سوپ و آش رقيق، لبنیات به خصوص شیر کم چرب و گرم و هم چنین شیر برنج به هنگام افطار و سحر، موجب حفظ تعادل آب و املا‌ح فرد روزه دار می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سبزی ها و میوه ها، منابع مناسبی از فیبر بوده و این ماده می تواند آب را در درون خود نگه داشته و به تدریج آزاد کند، استفاده از سبزی ها و میوه ها در هنگام افطار و در فاصله زمانی بین افطار تا سحر توصیه می شود.

عزیزی ضمن تاکید بر پرهیز از مصرف مایعات به همراه غذا، یادآور شد: نوشیدنی‌های بسیار خنک به خصوص نوشابه گازدار و چای داغ عطش فرد روزه دار را بیشتر می‌کند./ح
برچسب ها: آب ، افطار ، فیبر ، سبزیجات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.