سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيرترين شركت كننده المپيك : به خاطر المپيك يك سال همسرم را نديدم !

سوار كار 71 ساله ژاپني كه عنوان پيرترين شركت كننده المپيك را در اختيار دارد از دوري يك ساله همسرش به خاطر المپيك خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، پيرترين شركت كننده المپيك 2012 از فداركاريهاي خود براي باقي ماندن در ورزش حرفه اي پس از بازنشستگي پرده برداشت.

هيروش هوكتسو 71 سالگي در مسابقات سواركاري المپيك شركت مي كند در گفتگويي فاش كرد كه بيش از يك سال به خاطر مسابقات المپيك همسر خود را ملاقات نكرده است.

اين سواركار در آلمان به همراه مربي آلماني خود براي المپيك تمرين مي كرد مي گويد: به عنوان يك مرد من دوري ازخانه براي اين مدت طولاني واقعا سخت است اما من همه چيز را به صبر و فهم همسرم مديون هستم.

هوكتسو 48 سال پس از اولين المپيك خود و براي سومين بار در مسابقات المپيك لندن شركت مي كند.

وي كه هر روز صبح زود براي تمرينات سخت ازخواب بيدار مي شود تاكيد مي كند: كه از رژيم غذايي ورزشكاران پيروي نكرده و هر غذايي را مي خورد .

وي تاكيد كرد: شايد مردم فكر مي كنند كه به خاطر عادت هاي خاص خود قادر به تمرين در ساعات طولاني هستم اما راز واقعي توانايي من داشتن زندگي خوب ، لذت بردن از خود و انجام كارهايي است كه خوشحالم مي كنند.

من هر روز براي چند ساعت به سواركاري مي پردازم و پس از آن هم تمرينات ورزشي ديگري را براي بالا بردن توانايي ، هماهنگي و از آن مهمتر توازن روحي و جسماني انجام مي دهم.

پيرترين شركت كننده تاريخ المپيك اسكار سوان تيرانداز سوئيس در سال 1920 بود كه در 72 سالگي وارد مسابقات المپيك شد در صورتي كه هوتسكو توانايي حضور در مسابقات المپيك 2016 ريو لوژانيرو را نيز داشته باشد نام وي در كتاب ركوردهاي گينس ثبت مي شود اما خود اين ورزشكار مي گويد: همسرم خواستار پايان دادن به فعاليت ورزشي ام پس از المپيك 2012 است و به نظر خودم هم اين آخرين حضورم در المپيك خواهد بود.

اما من هنوز هم حس مي كنم كه سواركاري ام به تدريج در حال پيشرفت است من در 70 سالگي سوار كار بهتري نسبت به 40 سالگي ام هستم هر چند توانايي بدني ام به تدريج كمتر ميشود اما اسبم متوجه اين موضوع شده و كمكم مي كند./با

برچسب ها: سوار کار ، المپیک ، ژاپنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.