سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلا به سرطان سينه در چه سنيني كشنده تر است؟

وجود هورمون زنانه استروژن از علل ابتلا به سرطان پستان است که در سنین میانسالگی از تخمدانها ترشح شده ولذا ابتلا به این بیماری در سنین میانسالی مرگ آورتر است.

دکتر سید هاشم سید مهدی دبیر اجرایی هفتمين كنگره ساليانه انجمن علمي جراحان عمومي ايران با اشاره به اهمیت بررسی پستان به لحاظ وجود توده به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری از اهمیت خاصی برخوردار است وهم اکنون نیز برروی مساله ژن و کروموزم بسیار کار شده است  بویژه در خانواده هایی که یک نفر از آنها مبتلاست.
وی افزود: هم اکنون برروی ژن BRCA2 و BRCA1 برای افرادی که سابقه ابتلاء این بیماری در مادر و یا نسل گذشته بوده است کار می شود و چنانچه با این بررسی ژنی مشخص شود که فرد استعداد بیشتری برای ابتلاء به سرطان پستان دارد بیشتر رسیدگی و بررسی می شود.
 
 
اين جراح عمومي با بیان این که سرطان پستان یک بیماری بیولوژیک است، ادامه داد: برای تشخیص توده پستانی در ابتدا باید نگاه سطحی در آیینه داشت و در صورت مشاهده عدم تقارن به پزشک مراجعه کرد؛ هم چنین تغییرات را با معاینه مستمر با کف دست از سطح پستان تا زیر بغل را حس کرد و چنانچه در معاینه اولیه فرد در ابتلاء به بیماری مشکوک تشخیص داده شود راه های تشخیصی دقیق تر چون سونوگرافی، ماموگرافی، داکتوگرافی، ام.آر.آی و سپس روش های بیوپسی باز و Core Biopsy توصیه می شود.
 
وی با بیان این که شیوع تومورهای سرطانی در ابتدا بسیار كوچك و غالباً از جنس آدنوفیبروم ها هستند، اظهار داشت: شیوع تومورهای بدخیم در دهه چهارم و پنجم زندگی افزایش می یابد و در ابتلاء به سرطان پستان وجود سابقه فامیلی و نیز ابتلاء یک پستان مهم است که باید پستان دیگر بیشتر رسیدگی شود  
بکاهند.
وی خاطرنشان كرد :هفتمين كنگره ساليانه انجمن علمي جراحان عمومي ايران با موضوع بيماري‌هاي خوش‌خيم و بدخيم پستان(جراحي، بازسازي و...) با حداكثر امتياز بازآموزي (مدون و مداوم) ويژه پزشكان عمومي و متخصصان جراحي و داخلي به همراه كارگاه‌هاي آموزشي 29 تا 31 شهريور 91 در سالن همايش‌هاي بين‌المللي رازي تهران برگزار مي‌شود. /عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.