سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضي‌پور در نطق ميان‌ دستور:

اگر دير بجنبيم اثري از درياچه اروميه باقي نمي‌ماند/ سونامي نمك را جدي بگيريد

نماينده مردم اروميه در مجلس با انتقاد از بي‌توجهي به خشك‌شدن درياچه اروميه گفت: امروز درياچه اروميه به‌عنوان نقطه نگراني براي عموم مردم كشور تبديل شده است و اگر دير بجنبيم ديگر اثر و نقشي از اين درياچه نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه در مجلس امروز (يك‌شنبه) در نطق ميان دستور خود گفت: درياچه اروميه يكي از بزرگ‌ترين تالاب‌هاي داخل كشور و يكي از مشهورترين تالاب‌هاي بين‌المللي است اما اينك در حال نابودي قرار دارد و اگر دير بجنبيم ديگر اثر و نقشي از اين درياچه نخواهد ماند.

وي در ادامه تصريح كرد: امروز درياچه اروميه به‌عنوان نقطه نگراني براي عموم مردم كشور تبديل شده است لذا تا دير نشده بايد جنبيد، هنور اميدها باقي‌ مانده است.

اين عضو كميسيون صنايع ومعادن با تاكيد بر اين‌كه سونامي نمك در داخل كشور را جدي بگيريد،‌ افزود: انتقال آب درياچه ارس نيازمند تخصيص منابع كافي بودجه و اعتبار است.

قاضي‌پور ادامه حيات اين درياچه را به همت و تدبير مجلس و دولت منوط دانست و گفت: درياچه اروميه متعلق به كل ايران اسلامي است و خشك‌ شدن آن براي تمام ايرانيان آزاردهنده، سخت و نگران‌كننده است، چرا كه از بين رفتن تالاب‌هاي زيباي بختگان، هامون، پريشان و گاوخوني براي مردم ناراحت‌كننده بود، نبايد اجازه داد درياچه اروميه نيز خشك شود.

وي در ادامه با اشاره به تحولات اخير در سوريه اظهار داشت:كشورهاي منطقه حكومت ديكتاتوري و سلطنتي دارند اما دم از دموكراسي مي‌زنند و در راستاي سياستهاي اسرائيل غاصب عمل مي‌كنند، ان شاءالله كه پيروزي نهايي با مردم سوريه است.

 نماينده مردم اروميه در ادامه با اشاره به وضعيت گراني كه در كشور وجود دارد، اظهار كرد: گراني موجود نشان از فشار خارجي دارد كه در مقابل آن ايستادگي مي‌كنيم، اما بايد توجه داشت وضعيت اقتصادي داخل كشور بايد ساماندهي شود و تنها با حرف‌زدن حل نمي‌شود زيرا برخي مسئولان در اين زمينه تعلل داشته و مي‌توانستند جلوي گراني و تورم را با برنامه‌ريزي درازمدت بگيرند.

 وي از دادستان كشور خواست كه در زمينه مشكل گراني وارد شده و با عاملان اصلي در هر پست و مقامي برخورد كند.

 اين عضو فراكسيون كارگري در ادامه با اشاره به وضعيت كارگران خطاب به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: بيش از يك‌سال و اندي از تصويب قانون برنامه پنجم مي‌گذرد چرا ماده 10 نوسازي را اجرا نمي‌كنيد.

قاضي‌پور هم‌چنين نسبت به وضعيت و مشكلات تربيت معلمي‌‌ها، حق‌التدريسي‌ها به عملكرد وزير آموزش و پرورش انتقاد كرد.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، سونامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
رضا
۱۹:۴۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
دریاچه نمک قم خشک شد هیچ اتفاقی نیفتاد.
این قدر بودجه این ملت فقیرو صرف هوس بازیاتون نکنید. توی شمال کرمان آب جیره بندهی شده. مردم دم ظهر باید توی گرما له له بزنن.
این انصاف نیست. خداوکیلی انصاف نیست.