بررسي وضعيت اشتغال در مجلس-4

قاضي پور: چرا بيمه كارگران ساختماني را پيگيري نمي‌كنيد

نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي با سوالي مبني بر اينكه چرا بيمه كارگران ساختماني را پيگيري نمي‌كنيد افزود: ما شاهديم كه 50 درصد كارگران مسكن ندارند كه اين موضوع در كنار اجرايي نشدن بيمه اجتماعي كارگران مشكلاتي را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نادر قاضي‌پور در جلسه علني امروز كه در جريان بررسي موضوع آخرين وضعيت اشتغال و حمايت از متقاضيان كار گفت: واقعیت این است که میزان رشد سرمایه‌گذاری در حدی نبوده است که بتوان چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرد پس ایجاد این میزان شغل توسط دولت شعار بود .
نماینده مردم ارومیه در ادامه خطاب به وزیر گفت: شما باید به عنوان وزیر کار، زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال تلاش می‌کردید و از وزارتخانه‌های دیگر کمک می‌گرفتید اما اگر نمی‌توانید در سیاستگذاری دولت تاثیر بگذارید چرا وزیر شدید.
وی در ادامه افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری ۲۵ درصد سرمایه کشور باید در تعاون به کار گرفته می‌شد اما سوال اینجاست که شما چند درصد از سرمایه کشور را در تعاون به کار گرفته‌اید؟ چرا اين وزارتخانه پيگير اجراي اصل 44 نيست.
قاضي پور خطاب به شيخ‌الاسلام گفت:‌ صحبت‌هاي شما در سال جاري نسبت به دو سال گذشته تفاوت كرده است و ديگر از ايجاد شغل صحبت نمي‌كنيم اكنون تكيه شما بر ايجاد فرصت شغلي است آيا شعار جديد اشتغال اين است؟
نماينده مردم اروميه اضافه كرد: شما مي‌گوييد كه وظيفه‌تان صيانت از نيروي كار است اما آيا قبل از آن تامين كار مهم‌ترين وظيفه شما نيست؟ اگر نمي‌توانيد در سياست‌گذاري براي ايجاد شغل كاري كنيد پس چرا وزير شديد؟
اين عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينكه چرا وزارت كار از حقوق كارگران دفاع نمي‌كند گفت:‌ چرا بيمه كارگران ساختماني را پيگيري نمي‌كنيد و بازنشستگي پيش از موعد قانون و موضوع مسكن كارگران اجرايي نمي‌شود.
وي ادامه داد: در حالي كه اصل قانوني مبني بر داشتن حق مسكن براي كارگران و روستاييان وجود دارد شاهديم كه 50 درصد كارگران مسكن ندارند كه اين موضوع در كنار اجرايي نشدن بيمه اجتماعي كارگران مشكلاتي را به وجود آورده است.
قاضي پور در پايان تاكيد كرد: بايد كارگران از بيمه تامين اجتماعي، بازنشستگي و بسياري حقوق ديگر برخوردار باشند كه تا كنون چنين اتفاقي رخ نداده است.
انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: بیمه ، کارگران ، مجلس ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار