سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شب پاياني اجراي اركستر موسيقي ملي ايران؛

حنجره طلايي عليرضا قرباني بر "شب دهم" ماندگار شد /هنرمندان اين سريال، ميهمان اركستر ملي شدند

حنجره طلايي عليرضا قرباني بر موسيقي سريال ارزشمند "شب دهم" در برج ميلاد ماندگار شد و موسيقي اين اثر، براي هنرمندانش خاطره ساز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در كنسرت اركستر موسيقي ملي ايران در برج ميلاد، در اين برنامه موسيقي مجموعه تلويزيوني شب دهم به كارگرداني حسن فتحي اجرا شد.

در اين اجرا آرش گوران به عنوان رهبر ميهمان، اركستر ملي را همراهي كرد و اين كنسرت در دو بخش برگزار شد كه در بخش نخست، موسيقي متن اين سريال ماندگار كه آهنگسازي آن برعهده فردين خلعتبري بوده است اجرا شد.

در ميان اجراي اركستر موسيقي ملي ايران در بخش نخست و پس از پايان يكي از قطعه هاي مربوط به موسيقي متن شب دهم آرش گوران براي لحظاتي اندك از صحنه خارج شد و سپس همراه با عليرضا قرباني كه حنجره طلايي او بر موسيقي فاخر سريال ارزشمند شب دهم نقش بسته بود همراه با تشويق بي نظير مخاطبان روي صحنه ظاهر شد.

در بخش نخست  اين كنسرت به ياد ماندني‌، عليرضا قرباني با دو قطعه اركستر را همراهي كرد و پس از آن زماني به تنفس اختصاص يافت.

در دومين بخش از اجراي اركستر موسيقي ملي ايران نيز ابتدا رهبر ميهمان قطعه هايي را همراه با پخش تصاويري از سريال شب دهم براي علاقه مندان اجرا كرد و پس از گذشت لحظاتي و ترك صحنه توسط آ‌رش گوران، عليرضا قرباني بار ديگر با تشويق بي نظير مخاطبان، روي صحنه اجرا ظاهر شد.

نكته حائز اهميت در روند اجراي موسيقي متن سريال و همچنين آواز عليرضا قرباني كه بر قطعه هايي از اين موسيقي ها نقش بسته  بود اين است كه در اجراي قطعه ها، رعايت ترتيب زماني وقايع رخ داده و در سريال از نخستين قسمت تا قسمت پاياني از موارد تحسين برانگيزي بود كه همگان در اين كنسرت شاهد وقوع آن بودند.

در هفتمين روز از مرداد ماه كه برج ميلاد تهران شاهد برگزاري كنسرت اركستر موسيقي ملي ايران بود برخي از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچون حميد شا ه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي نيز در اين اجرا حضور داشتند.

تيتراژ پاياني سريال ماندگار شب دهم كه محرم دوازده سال پيش را براي ايرانيان سرافراز تداعي مي‌كند آخرين قطعه اي بود كه با صداي عليرضا قرباني و رهبري آرش گوران در مرداد ماه 1391 در برج ميلاد طنين  انداز مي شد.

البته ناگفته نماند كه پس از اجراي اين موسيقي خاطره انگيز به دليل تشويق بسيار مخاطبان و با تصميم رهبر ميهمان و خواننده اركستر موسيقي ملي كشورمان، يكي ديگر از موسيقي هاي سريال شب دهم به صورت مجدد براي علاقه مندان به اين هنر اصيل اجرا شد.

پس از اجراي اين قطعه عليرضا قرباني ضمن قدرداني از مخاطبان به دليل حضور در اين اجرا و به خصوص مصادف شدن اين اجرا با ماه مبارك رمضان از آرش گوران به عنوان رهبر و ميهمان گروه كه در مدت دو هفته و نيم توانست گروه را به چنين نقطه اي برساند از سينا جهان آبادي به عنوان نوازنده ميهمان كمانچه در اركستر موسيقي ملي ايران و تمامي هنرمندان حاضر در كنسرت اين اركستر در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران سپاس ويژه اي به جاي آورد.

اركستر موسيقي ملي ايران 5، 6 و 7 مرداد با اركستري متشكل از 70 نوازنده در برج ميلاد تهران روي صحنه رفت كه مديريت اجرايي اركستر برعهده محسن رجب پور و مديريت داخلي نيز برعهده محمدرضا صفي بوده است.

نكته قابل توجه ديگر در رابطه با آخرين شب اجراي اركستر موسيقي ملي ايران در برج ميلاد حضور تمامي بازيگران و  عوامل سريال ماندگار شب دهم در اين اجرا بود كه از ميان اين تعداد بسيار بالا تنها افرادي چون حسين ياري و پرويز پورحسيني ديده شدند.

همچنين تعدادي از مجريان صدا و سيما از جمله فرزاد جمشيدي و همين طور كارگردان مطرح حوزه پويانمايي كشور بهرام عظيمي نيز از نزديك شاهد اجراي بي نظير موسيقي مجموعه شب دهم در اين  كنسرت بودند.

گفتني است، پدرام فريوسفي به عنوان كنسرت مايستر، اركستر موسيقي ملي كشورمان را در اين اجرا همراهي كرد./ي2
برچسب ها: کنسرت ، قربانی ، شب دهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.