سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گل‌صنم‌لو تشريح كرد

وظايف جنبش دانشجويي ايران در حمايت از‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوريه

معاون سياسي بسيج دانشگاه شاهد گفت:‌ جنبش دانشجويي ايران وظيفه دارد تا مسائل حياتي سوريه و منطقه را تبيين كرده و مقاصد شوم آمريكا، غرب و صهيونيسم عليه حقوق مردم را افشا كند.

سعيد گل‌ صنم‌لو معاون سياسي بسيج دانشگاه شاهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت تبيين صحيح مسائل سوريه براي مقابله با هجمه رسانه‌اي محور غربي– عربي عليه حكومت بشار اسد، اظهار داشت: در جهان امروز، بحث رسانه‌اي بسيار تاثيرگذار است زيرا تفكرات مردم را در عرصه مطبوعات و شبكه‌‌هاي تلويزيوني شكل مي‌دهد، لذا يكي از وظايف جنبش دانشجويي ايران، تبيين اين موضوع است كه با وجود اشكالات دولت اسد و قابليت اصلاح آن، اصل قضيه، حمايت سوريه از خط مقاومت در منطقه عليه تجاوزات صهيونيست‌ها است.

وي افزود: كشورهاي متحجر منطقه مانند عربستان سعودي، قطر، اردن و... نيز هم‌آخور با صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها هستند و در قضيه سوريه براساس خواست آنها حركت مي‌كنند.

گل‌ صنم‌لو با تاكيد بر اينكه تشكل‌هاي دانشجويي ايران بايد به تبيين صحيح اوضاع سوريه بپردازند،‌ تصريح كرد: اين تشكل‌ها از يك سو بايد از رسانه‌ها و مطبوعات منطقه براي تبيين قضيه سوريه استفاده كنند و از سوي ديگر مسئولان مربوطه بايد امكاناتي را جهت تبيين افكار عمومي منطقه،‌ كشورهاي عربي و بخصوص مردم سوريه، در اختيار تشكل‌هاي دانشجويي قرار دهند.

معاون سياسي بسيج دانشگاه شاهد گفت: ‌اغلب مردم سوريه متوجه اوضاع كشور خود هستند اما بخش اندكي از آنها هنوز نسبت به اين اوضاع مطمئن نيستند، بنابراين جنبش دانشجويي ايران وظيفه دارد تا مسائل حياتي سوريه و منطقه را براي آنها تبيين كند.

وي اظهار داشت:‌ جنبش دانشجويي با صدور بيانيه‌هايي مي‌تواند از خط مقاومت و حقوق مردم سوريه در دفاع از دولت اسد، حمايت كند و مقاصد شوم آمريكا و كشورهاي غربي كه چندين دهه به نام دموكراسي و آزادي عليه حقوق مردم منطقه و جهان، عمل مي‌كنند را افشا كند.

گل صنم‌لو با اشاره به وظيفه تشكل‌هاي دانشجويي ايران براي تبيين افكار عمومي درمنطقه و اهداف شوم دولت‌هاي غربي، آمريكا، رژيم صهيونيستي و ارتجاع عرب تصريح كرد: بايد آنچه كه حقوق مردم سوريه است و خود آنها در اين زمينه تصميم نهايي را اتخاذ مي‌كنند اعمال شود و هيچ كشوري حق ندارد كه به نام آزادي و دموكراسي، گروه‌هاي مسلح را عليه امنيت و آزادي مردم به كار گيرد.

معاون سياسي بسيج دانشگاه شاهد گفت: آمريكا، صهيونيست‌ها و متحجرين عرب منطقه بايد بدانند كه روش آنها نتيجه نخواهد داد و امروز، مردم سوريه و مردم سراسر جهان بيش از گذشته به اهداف و مقاصد شومي كه چندين دهه به نام دموكراسي و آزادي عليه حقوق مردم به كار مي‌رود، ‌آگاهي يافته‌اند.

وي با اشاره به اهداف آمريكا و صهيونيست‌ها از گسترش هجمه عليه سوريه اظهار داشت:‌ حركات و اقدامات بشار اسد در حمايت از جبهه مقاومت در منطقه، براي آمريكا و صهيونيست‌ها خوشايند نبوده و كشورهاي اروپايي نيز با دنباله‌روي از آمريكا، سعي در تضعيف حكومت اسد دارند.

گل صنم‌لو افزود: سقوط حكومت اسد به عنوان يكي از حاميان اصلي مقاومت در منطقه براي تضعيف و ضربه زدن به جبهه مقاومت ايران، سوريه، حماس و حزب‌الله، از اهداف اصلي آمريكا و رژيم صهيونيستي است زيرا جبهه مقاومت در ابعاد مختلف رويارويي با تجاوزات زميني و هوايي صهيونيست‌ها ايستادگي مي‌كند.

معاون سياسي بسيج دانشگاه شاهد تصريح كرد: آمريكا و غربي‌ها به نام آزادي و دموكراسي، در صدد به هم ريختن ساختار سياست، اقتصاد و فرهنگ كشورهاي منطقه هستند اما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و بوجود آمدن دشمني بزرگ عليه صهيونيست‌ها و آمريكا‌يي‌ها به نام جمهوري اسلامي ايران كه يكي از حاميان اصلي آن اسد است، از تاثير اين انقلاب بر قيام مسلمانان سني در خاورميانه اسلامي عليه مقاصد و سياست‌هاي غرب مانند آنچه در تونس، مصر، ليبي، يمن، اردن و عربستان اتفاق افتاده وحشت دارند.

وي گفت:‌ ترس غرب از تاثيرات انقلاب اسلامي در تقويت جبهه مقاومت ضدصهيونيستي است و هجمه‌هاي امروز عليه حكومت اسد و ملت سوريه، قطعا از اين بابت است زيرا غربي‌ها بدون توجه به منافع مردم سوريه، تنها به دنبال مقاصد خود هستند.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: صنملو ، بسیج ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.