سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقيقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

كشتار شيعيان عربستان اقدام "عصر حجري" است/حكومتداري پيرمردان سعودي از "سي سي يو"

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: اقدام وحشيانه آل سعود در كشتار شيعيان شرق عربستان اقدامي ضد حقوق بشري و "عصر حجري" است.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل، نمين و سرعين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه اقدام رژيم آل سعود در قتل عام ساكنان شرقي اين كشور غير قابل توجيه است، گفت: اقدام وحشيانه آل سعود در كشتار شيعيان شرق عربستان اقدامي ضد حقوق بشري و "عصر حجري" است.

وي در ادامه عمر حكومت ديكتاتوري عربستان را تمام شده دانست و تصريح كرد: امروز دنيا به سمت مردم‌سالاري در حرکت است، اينكه يک عده پيرمرد در عربستان اداره حکومت را از سي سي يو و آي سي يو انجام دهند، تمسخر آميز است.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين سرکوب‌هاي وحشيانه در عربستان را محكوم و اظهار داشت: آل سعود بايد به خواست و نياز اصلي مردم كه همان آزادي بيان و برخورداري از حقوق اوليه انساني است، احترام بگذارد.

حقيقت‌پور در پايان با بيان اينكه موج بيداري اسلامي دامن‌گير عربستان شده و قطعا به شهر‌هاي بزرگي مانند مدينه هم سرايت خواهد كرد، خاطرنشان كرد: تظاهرات مسالمت‌آميز مردم منجر به تشكيل جريان‌هايي خواهد شد و ضروري است كه حاكمان عربستان از سرنوشت دوستان خود از جمله مبارک و قذافي درس گرفته و هراس داشته باشد.

گفتني است در ادامه سركوب انقلابهاي مردمي در شبه جزيره عربستان، نيروهاي رژيم آل سعود به دنبال برگزاري تظاهرات مسالمت آميز در خيابان‌هاي القطيف تظاهرکنندگان را با گلوله‌هاي جنگي هدف قرار دادند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: آل سعود ، کشتار ، محکوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.