سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پايان شهريور ماه؛

اجرايي شدن طرح توسعه فناوري هاي انرژي تجديدپذير در صنعت نفت

طرح ها و پروژه هاي فناوري هاي با راندمان انرژي بالا ,كارآمد و تجديدپذير در پي بخشنامه ابلاغي از سوي وزير نفت، تا پايان شهريور ماه امسال در شركت هاي اصلي و فرعي وزارت نفت وارد فاز اجرايي مي شود.

محمدرضا خطاطي مديركل سياست گذاري طراحي و مهندسي پايه معاونت پژوهش و فناوري وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه بخشنامه توسعه فناوري هاي انرژي كارآمد و تجديد پذير در صنعت نفت كه از سوي مهندس قاسمي ابلاغ شد داراي 6 بند است، افزود: اجرايي شدن پروژه هاي مربوط به فناوري با راندمان انرژي بالا در صنعت نفت مربوط به بند 1 اين بخشنامه است كه قرار است تا پايان شهريور ماه امسال اجرايي شود.
وي مهمترين هدف از اجرايي شدن پروژه هاي فناوري با راندمان انرژي بالا در صنعت نفت را ارتقاي فناوري و كسب ثروت از فناوري در سطح ملي عنوان و تصريح كرد: در راستاي تحقق اين بخشنامه و به خصوص بند يك آن، كشور از فناوري هاي بومي استفاده مي كند و از توليد محوري به فناوري محوري خواهد رسيد.
خطاطي از تشكيل كارگروه هايي در چهار شركت اصلي وزارت نفت براي اجرايي كردن بخشنامه ابلاغ شده از سوي وزير نفت خبر داد و افزود:  از همين رو تا تحقق كامل بندهاي بخشنامه و اجرايي شدن آنها جلسات اين كارگروه ها ادامه خواهد داشت.
وي در تشريح تغيير رويكرد مديران صنعت نفت در اين بخشنامه گفت: رويكردي كه هم اكنون در مديريت هاي عملياتي وجود دارد، توليدمحور است. بر اساس اين بخشنامه مديران اصلي شركت ها، بايد توليد فناوري كنند به عبارتي ديگر در توليد به بهره وري برسند.
وي گفت: بر همين اساس استفاده از انرژي هاي تجديدپذير با هدف تنوع بخشي در عرضه حامل هاي انرژي و كاهش شدت مصرف انرژي در دستور كار قرار گرفته است.
خطاطي با بيان اينكه شوراي راهبري توسعه فناورهاي كارآمد و تجديدپذير در راستاي پياده سازي اجراي بخشنامه يادشده تشكيل شده است، خاطر نشان کرد: قطب هاي علمي و پژوهشي فعال در سطح كشور همچون پژوهشگاه مواد انرژي، مراكز تحقيقاتي همچون دانشگاه شريف و خواجه نصير از اعضاي اين شورا هستند./ر
برچسب ها: شهریور ، پژوهش ، طرح ، انرژی ، راندمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مهدی پیری
۲۲:۳۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
به نظر من باید سوخت خودرو ها و نیروگاها وکارخانجات مختلف و کشتی ها را عوض کرد انها را باید آب سوز کرد که دیگر بر فشار تحریم ها کاسته شود دیگر غرب برای ما کلاس نگذارد