سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم افتتاحيه المپيک 2012

بدل اليزابت دوم و حقه انگليسي/ 200 گلبرگ مسی تشکیل دهنده مشعل المپیک

مراسم افتتاحيه رقابت‌هاي المپيک 2012 در ساعت 00:20 بامداد به وقت تهران با حضور 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه اصلي شهر لندن برگزار شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران   مراسم افتتاحيه رقابت‌هاي المپيک 2012 با نواخته شدن بزرگترين ناقوس اروپا در ساعت 00:20 بامداد به وقت تهران با حضور 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه اصلي شهر لندن آغاز شد و مشعل المپيک با يک قايق موتوري که توسط ديويد بکهام هدايت مي‌شد به ورزشگاه المپيک لندن رسيد.
يکي از ورزشکاران انگليسي مشعل را از بکهام گرفت و آن را به 7 قهرمان المپيک که پرچم المپيک را حمل مي‌کردند تحويل داد تا هفت مشعل روشن شود و اين مشعل‌ها با يکديگر مشعل المپيک را روشن کنند.

 قيمت 2 هزار پوندي بليت افتتاحيه پيکارهاي المپيک موجب شد تا بسياري از مردم نتوانند اين مراسم را از نزديک تماشا کنند.

کاروان المپيکي ايران با پرچمداري علي مظاهري از مقابل مسئولان و تماشاگران حاضر در افتتاحيه المپيک لندن رژه رفت.
کاروان ورزشي ايران با 52 ورزشکار در 13 رشته ورزشي، متشکل از ورزشکاران رشته‌هاي تيراندازي، ‌تيروکمان، بوکس، روئينگ، پينگ‌پنگ، دوچرخه‌سواري، شمشيربازي، وزنه‌برداري، شنا در اين دوره از رقابت‌ها شرکت کرده است.
محمد عباسي، محمد علي‌آبادي، بهرام افشارزاده و برخي از روسا و سرپرست‌هاي فدراسيون‌هاي ورزشي از جمله مسئولان ايراني حاضر در مراسم افتتاحيه هستند.

حدود 29 ميليون پوند خرج مراسم افتتاحيه شده است. بليط‌هاي مراسم افتتاحيه به طور رسمي به دو قيمت 2012 پوند و 1600 پوند به فروش رفتند.
 گفته مي‌شود پشت در ورزشگاه اين بليط‌ها در بازار سياه تا 5 هزار پوند هم خريد و فروش شده‌اند.

"دني بويل" کارگردان معروف انگليسي که سازنده فيلم ميليونر زاغه نشين است، مراسم افتتاحيه را کارگرداني کرده است.
10 هزار و 500 ورزشکار از 204 کشور در بازي هاي المپيک شرکت کرده‌اند. 
     
 پيام بان کي مون دبير کل سازمان ملل  
 پيامي به صورت تصويري از بان کي مون دبير کل سازمان ملل پخش مي شود که ملت ها را دعوت به صلح و دوري از جنگ مي کند.
بکام پرچمداري المپيک را نپذيرفت
ديويد بکام که پرچمداري کشورش را نپذيرفته بود، در مراسم افتتاحيه نقش کوتاهي داشت و فيلمي از او پخش شد که راننده قايق موتوري بود. 
     مراسم رژه کشورها و پرچمداري مظاهري 
   در حالي که محمد عباسي وزير ورزش و جوانان و محمد علي آبادي رئيس کميته ملي المپيک از جايگاه ويژه مراسم افتتاحيه را تماشا مي کردند، کاروان ورزشي ايران به پرچمداري علي مظاهري ملي پوش بوکس رژه رفت.
      پس از رژه کشورها و مراسم آتش بازي، سباستين کو رئيس کميته برگزاري بازي هاي المپيک به سخنراني پرداخت و اعلام کرد که برگزاري المپيک و حرکت در راستاي جنبش المپيک بزرگترين افتخاري بوده که نصيبش شده است.
بدل اليزابت دوم
بدل اليزابت دوم از هليکوپتر به پائين پريد اما پس از آن مشخص شد اليزابت در ورزشگاه حضور دارد و اين شخص يک بدل کار بود.

شخصيت هاي مطرح فرهنگي ورزشي جهان در مراسم المپيک حضور داشتند.

محمد علي کلي به دليل شرايط جسماني نامناسب به سختي در مراسم المپيک حضور يافت.

 

200 گلبرگ مسی تشکیل دهنده مشعل المپیک

مراسم افتتاحیه المپیک با عنوان جزایر شگفتی هزینه ها و زرق و برق زیادی به همراه داشت، ناقوس افتتاحیه مراسم بزرگترین ناقوس اروپا و مشعل نیز متشکل از 200 گلبرگ مسی بود که به وسیله هفت ورزشکار جوان روشن شد.

 در عصر شبکه های اجتماعی و سرعت اخبار نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک به خوبی مخفی مانده بود.

مراسم افتتاحیه المپیک به کارگردانی دنی بویل کارگردان فیلم میلیونر زاغه نشین هزینه ای معادل 34 میلیون یورو به همراه داشت. پیش از مراسم افتتاحیه ملکه انگلیس میزبان 80 تن از رهبران کشورهای حاضر در مسابقات بود و تمام این افراد به اتفاق راهی محل برگزاری افتتاحیه شدند.

80 هزار تماشاگر در داخل استادیوم و نزدیک به 4 میلیارد بیننده تلویزیونی در داخل خانه ها شاهد این مراسم بودند. رابردلی ویگینس قهرمان دوچرخه سواری ناقوس افتتاحیه را به عنوان بزرگترین ناقوس اروپا با  23 تن وزن، رأس ساعت 9 به صدا درآورد.
مراسم افتتاحیه در زمین چمن استادیوم المپیک تاریخ کشور بریتانیا را از دوران کشاورزی ،صنعتي شدن با شركت 15 هزار بازيگر حرفه اي و غير حرفه اي ، خواننده و نوازنده به نمايش گذاشت 150 حيوان اهلي نيز در اين مراسم به كار گرفته شد.

جي كي رولينگ نويسنده ي هري پاتر و روان اتكينسون بازيگر نقش مستربين از جمله هنرمنداني بودند كه در بخش كودكان و ادبيات مراسم به هنرنمايي پرداختند.

**حمل پرچم المپيك به دست محمد علي كلي

مشعل بازيهاي المپيك از 200 گلبرگ مسي تشكيل شده بود كه به وسيله هفت ورزشكار جوان روشن شد سپس ساقه هاي گلبرگ ها به نشانه اتحاد تمام ملل بلند شدند تا مشعل بازيها را به وجود بياورند پس از آن 204 تيم شركت كننده رژه هاي خود را آغاز كرده و دبير كل سازمان ملل و محمد علي كلي نيز پرچم المپيك را حمل كردند .

رژه تيم هاي شركت كننده در المپيك طبق رسم هميشگي با رژه يونان آغاز شد و كاروان كشورمان نيز با داشتن 50 نماينده در المپيك با پرچمداري علي مظاهري به رژه پرداخت.

15 هزار داوطلب اجراي مراسم را برعهده داشتند.

مسابقات المپيك در 26 رشته از ديروز به طور رسمي آغاز شد./
برچسب ها: المپیک ، افتتاحیه ، مظاهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.