سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مازندران:

برنامه پزشک خانواده شهری را تا پایان دولت دهم اجرایی کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مازندران گفت: به توصیه رییس جمهور عمل کرده و حتی بنا داریم برنامه پزشک خانواده شهری را در مدت کمتر از دو سال تا پایان دولت دهم در سراسر کشور اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر شیخ الاسلامی در مراسم آغاز به کار برنامه پزشک خانواده شهری در این استان با بیان اینکه وزارت تعاون به طور مستقیم و غیر مستقیم پشتیبان برنامه پزشک خانواده شهری خواهد بود، اظهار داشت: شاهد افتتاح یک طرح ملی، مهم و کلان کشور در استان مازندران هستیم و چون بحث سلامت در کنار بحث هایی مثل امنیت، رفاه اجتماعی و مسکن یکی از دغدغه های محوری دولت های نهم و دهم بوده است باید بگویم به طور مستقیم و غیر مستقیم از اجرایی شدن این برنامه پشتیبانی خواهیم کرد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دو موضوع تامین اجتماعی و توسعه سلامت نقش مستقیم و موثری دارد و در بحث تامین اجتماعی موضوع بیمه ها اجتماعی و درمانی مورد توجه است که دولت در این خصوص کارهای خوبی از جمله پزشک خانواده شهری را انجام داده است.

شیخ الاسلامی افزود: حمایت از برنامه پزشک خانواده تکلیف قانونی ماست و خوشبختانه با توجه خاص رییس جمهور مقرر شد ما و وزارت بهداشت در دوسال این برنامه را در سراسر کشور اجرایی کنیم که انشاء الله زودتر از دو سال اینکار را انجام خواهیم داد.

وی به تلاش های شبانه روزی وزیر بهداشت و همکاران ایشان در این خصوص اشاره کرد و گفت: وزیر بهداشت به من گفتند که خود را وزیر پزشک خانواده می داند و من هم از مسئولان این برنامه در استان ها می خواهم با قدرت کامل کار را پیش ببرند و مشکلات را هم به سرعت منتقل کنند تا راهکارهای آن اندیشیده شود و کار معطل نماند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از مردم و نمایندگان محترم آنان در مجلس هم به طور جدی می خواهم در این برنامه ملی شرکت کنند.
وی به نقش ائمه جمعه و جماعات در اطلاع رسانی این برنامه به مردم اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه و جماعات نقش بی بدیلی در اطلاع رسانی این برنامه به مردم دارند و می توانند به پیشبرد این برنامه ملی کمک شایان توجهی کنند.

گفتنی است مراسم افتتاح همزمان برنامه پزشک خانواده شهری در 16 شهرستان استان مازندران شب گذشته با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان این وزارتخانه ها، امام جمعه ساری، استاندار مازندران، نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، مقامات محلی استان، روسای دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل و معاونان این دانشگاه ها و جمعی از مردم استان مازندران در سالن مصباح دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد./ح

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.