سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل انتقال خون تهران:

در ماه رمضان با کاهش ذخایر خون روبرو هستیم

در ماه رمضان با توجه به روزه داری افراد اقدام به اهدای خون نیز کاهش می یابد ولی نیاز به خون محدود به زمان خاصی نیست و همیشگی است.

حاج بیگی، مدیر کل سازمان انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: همه ساله با فرارسیدن ماه رمضان ذخایر خون و فرآورده های خونی کاهش پیدا می کند و این به خاطر روزه داری است ولی هموطنان باید توجه داشته باشند که روزه داری منعی برای اهدای خون نیست و مردم روزه دار هم می توانند خون اهدا کنند.

حاج بیگی در ادامه افزود: به خاطر رفاه مردم برای اهدای خون ، مراکز اهدای خون علاوه بر این که در طی روز فعال هستند از ساعات قبل از افطار تا موقع سحر فعال هستند و مردمی که نمی توانند در طول روز مراجعه کنند در این ساعات برای اهدای خون اقدام کنند.

**روزانه به 1300 واحد پلاکت نیاز داریم

دکتر حاجی بیگی مدیر کل سازمان انتقال خون تهران در این خصوص تصریح کرد: افراد نباید اهدای خون در ماه رمضان را به لیالی قدر محدود کنند نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و محدود به زمان خاصی نیست.

وی گفت: روزانه 1300 واحد پلاکت نیاز داریم که باید از خون تازه فراهم شود و این و در همه جای دنیا این پلاکت ها را فقط سه روز می توان نگهداری کرد و برای بیماران سرطانی بسیار مفید است و این خون فقط از طریق مردم تامین می شود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: مردم نباید بیماران را فراموش کنند، سازمان انتقال خون روزانه باید جوابگوی 170 بیمارستان باشد و خون و فرآورده های خونی را در اختیار بیماران قرار دهد و این انجام وظیفه جز با همت مردم میسر نیست./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.