سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلال در بخش حمل و نقل لندن در زمان بازيهاي المپيک

درحالیکه لندن برای سومین بار میزبان بازیهای المپیک شده است پیش بینی می شود سیستم حمل و نقل این شهر در زمان برگزاری بازی ها با اختلال روبرو شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، خبرنگار یورونیوز در لندن گزارش داد مشکل حمل و نقل در لندن جدی است. قطارهای مترو گاهی به طور غیرقابل تحملی شلوغ می شوند.

اما نکته شگفت انگیز این است که هوا به طور غیر عادی در لندن آفتابی شده و این مسئله موجب شده است معضلات ناشی از حمل و نقل عمومی کمتر به چشم آید.

شور و هیجان سراسر لندن را فرا گرفته است. از هفت سال پیش برنامه ریزیها برای برگزاری این بازیها آغاز شده بود. دهکده المپیک که در شرق لندن ساخته شده به این منطقه روح تازه ای دمیده است.

در بازیهای المپیک و پارالمپیک امسال مجموعا چهارده هزار و 700 ورزشکار در بیست و شش رشته ورزشی و برای کسب هشتصد مدال رقابت می کنند.

لندن در سال 1908 نخستین بار میزبان بازیهای المپیک شد. پس از فوران آتش فشان وزوو ایتالیا این شهر به جای رم انتخاب شده بود.

در آن زمان ساخت ورزشگاه ده ماه بیشتر طول نکشیده بود. لندن برای دومین در سال 1948 میزبان این بازیهای جهانی شد و طی آن چهار هزار ورزشکار از 59 کشور حضور یافتند. از آنها خواسته شده بود تا تجهیزات ورزشی و مواد غذایی شان را با خود بیاورند. ورزشکاران خارجی در اقامتگاههای نظامی اسکان داده می شدند. در نخستین پوشش تلویزیونی این بازیها چیزی معادل سی و هشت هزار یورو نصیب انگلیس شد.

اما داستان امروز به گونه دیگری است و لندنی ها به تنهایی برای برگزاری بازیهای المپیک 799 میلیون یورو هزینه کرده اند و حدود ده میلیون بلیت برای بازیها به فروش رسید.

پیش بینی می شود چهار میلیارد نفر نظاره گر مراسم افتتاحیه باشند.

با وجود این، چنین نمایش پرهزینه ای در اوضاع کنونی چشمگیر است. پیش بینی می شود 500 هزار گردشگر از لندن بازدید کنند و این مسئله موجب فشار شدید بر شبکه حمل و نقل این کلان شهر می شود. برخی از خطوط حمل و نقل شهری صرفا برای استفاده ورزشکاران و برگزار کنندگان بازیها درنظر گرفته شده است اما این موضوع موجب خشم شدید لندنی ها شده است.

لندنی ها عادت ندارند افسران نظامی و کماندوهای مسلح ببینند. شهر در طول بازیها جنبه نظامی پیدا می کند اما احتمالا مردم با مشاهده آنان احساس امنیت بیشتر می کنند. لندن همیشه از اهداف تروریسم بوده است و مردم به احساس امنیت نیاز دارند.
برچسب ها: حمل ، نقل ، لندن ، المپیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.