سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك جامعه شناس:

تاثير ماه رمضان در كاهش جرايم / از اين الگو در ماه هاي ديگر هم استفاده كنيم

يك جامعه شناس گفت: تاثير چشمگير ماه مبارك رمضان در كاهش جرايم بايد به عنوان الگويي براي ساير ماه‌هاي سال در نظر گرفته شود.

محمد برماي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه با برگزاري مراسم ديني و مذهبي فضايي معنوي در جامعه شكل مي‌گيرد اظهارداشت: در ماه مبارك رمضان به خاطر برگزاري مراسم ديني و مذهبي فضايي معنوي در جامعه حاكم مي‌شود كه به عنوان سدي دربرابر وقوع جرايم است و  خوشبختانه شاهد هستيم هرسال در ماه رمضان آمار جرم و جنايات كاهش مي‌يابد.

اين جامعه شناس ادامه داد: اينكه آمار جرم و جنايات در ماه مبارك رمضان كاهش مي‌يابد در آثار كلام روحانيون و افزايش خلوص نيت در مردم است.

 وي با اشاره به ماه رمضان الگويي براي ساير ماه‌هاي سال تصريح كرد: آن چه كه بايد به آن توجه كنيم اين است كه ماه رمضان را بايد از جنبه فردي الگويي براي ساير ماه‌ها قرار دهيم.
 
 برماي با بيان اينكه اعتقاد ديني يكي از عوامل كاهش جرائم در ماه مبارك رمضان محسوب مي‌شود خاطرنشان كرد: اعتقاد ديني بستگي به شرايط فردي دارد، بنابراين افرادي كه اعتقاد قلبي بيششتري دارند، سعي‌مي كنند از ارتكاب به جرم و تخلف خودداري كنند.

اين جامعه شناس با تاكيد برتاثير برگزاري مراسم مذهبي در كاهش جرايم ماه مبارك رمضان خاطرنشان كرد: افرادي كه اعتقاد واقعي به مراسم مذهبي به خصوص در ماه مبارك رمضان دارند ناخوداگاه از ارتكاب به جرم و عوامل نظير آن خودداري مي‌كنن.

انتهاي پيام/پ3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.