سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از کاهش ذخایر آهن بدن در ماه رمضان

هنگام سحر یا افطار مواد غنی از ویتامین "ث" مصرف کنید.

ژاله شادمان، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در ماه رمضان با کاهش تعداد وعده های غذایی روزه داران باید مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت کنند گفت:  در ماه رمضان احتمال مصرف مواد کاهش دهنده ی جذب آهن همراه با برنامه غذایی حاوی آهن افزایش می یابد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مصرف چای به همراه سحری و افطار موجب کاهش آهن خون می شود گفت: باید مصرف چای حداقل یک ساعت و نیم قبل از غذای حاوی آهن یا دو ساعت و نیم پس از صرف مواد غذایی باشد.

نان های سبوس دار تخمیر نشده جذب آهن را کم می کنند

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه نان های سبوس دار تخمیر نشده یا تهیه شده با جوش شیرین جذب آهن را کاهش می دهند گفت: هنگام صرف افطار و سحر بهتر است از نان های سبوس دار و ترجیحا از نان سنگک استفاده شود.

هنگام سحر یا افطار منابع غنی از ویتامین "ث" مصرف کنید

شادمان با بیان اینکه مصرف مکمل ویتامین "ث" و یا منابع غنی از این ویتامین مانند: آب لیمو، مرکبات و طالبی به همراه وعده های افطار و سحر جذب آهن موجود در مواد غذایی را افزایش می دهد.

این کارشناس ارشد تغذیه در پایان خاطر نشان کرد: افراد در معرض خطر کم خونی مانند نوجوانان زنان باید با رعایت مصرف مواد حاوی ویتامین ث از کاهش ذخایر آهن در طول ماه رمضان پیشگیری کنند./ح
برچسب ها: آهن ، کم خونی ، ماه رمضان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.