سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پول های بادآورده ، متهم سابقه‌دار را گرفتار کرد

کلاهبردارحرفه ای با دزدیدن پول های مرد جوانی که آن را داخل یک سفره خانه جا گذاشته بود، از ده ها فقره کلاهبرداری خود پرده برداشت.‌

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن،  فردی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران گفت: به سفره خانه‌ای در خیابان شادمهر رفته بودم که در آنجا مبلغ 10 میلیون تومان پولم را جا گذاشتم که پس از مراجعه مجدد به قهوه‌خانه متوجه سرقت پول‌هایم شدم.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 2 تهران ، موضوع برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از مدتی پیش قصد خرید ماشین داشتم تا اینکه پس از مدتی، موفق به تهیه مبلغ 10 میلیون تومان به صورت وام شدم؛ روز حادثه در حالیکه به همراه یکی از دوستانم برای بازدید ماشین یکی از بستگان به غرب تهران رفته بودیم ، به پیشنهاد من و برای کشیدن قلیان به سفره خانه ای در خیابان شادمهر رفتیم ؛ زمانیکه روی یکی از میزهای سفره خانه در حال کشیدن قلیان بودیم ، به علت گرمی هوای داخل سفره خانه و برای آنکه در نزدیکی باد کولر قرار بگیریم ، محل نشستن خود را تغییر دادیم اما فراموش کردم تا کیف دستی حاوی مبلغ 10 ملیون تومان را بردارم .

تا اینکه پس از گذشت لحظاتی کوتاه، متوجه نبودن کیف شدم؛ بلافاصله به میز قبلی خود بازگشته و به دنبال کیفم گشتم، اما کیفی وجود نداشت و صاحب سفره خانه نیزعنوان داشت که هیچکدام از مشتری های سفره خانه ، کیفی را به او تحویل نداده اند .
با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص اینکه سفره خانه مجهز به دوربین های مداربسته است ، کارآگاهان با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته داخل سفره خانه موفق به شناسایی تصویر فردی شدند که پس از پیدا کردن کیف دستی حاوی پول ، آنرا به آرامی برداشته و قبل از بازگشت مالباخته برای پیدا کردن کیف، به سرعت از داخل سفره خانه خارج شده است .

با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از سارق ، کارآگاهان با انجام تحقیقات از مدیر و کارگران و همچنین تعدادی از مشتری های ثابت سفره خانه، موفق به شناسایی سارق به نام «حسین.م»

 42 ساله شدند. با شناسایی وی، محل سکونت او را در خیابان مالک اشتر شناسایی کرده، اما پس از مراجعه به این محل، اطلاع پیدا کردند که نامبرده پس از سرقت، محل اقامت خود را جابه‌جا کرده است. کارآگاهان درادامه، اطلاع یافتند حسین از جمله مجرمانی است که از سال 1378 تاکنون دارای سوابق متعدد در زمینه کلاهبرداری، فروش مال غیر، نگهداری موادمخدر و جعل سکه های طلای تقلبی بوده و برابر آخرین اطلاعات به دست آمده نیز در حال حاضر اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر دارد .

 با توجه به اطلاعات به دست آمده از سوابق متهم ، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود و با شناسایی تعدادی از مالباختگانی که حسین اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده بود ، اطلاع یافتند که متهم از طریق ایجاد طرح دوستی با افراد داخل سفره خانه ها ، با استفاده ازاسناد مجعول اقدام به خرید و فروش زمین های متعلق به افراد غیر کرده که در این ارتباط نیز تاکنون تعداد 5 مالباخته توسط کارآگاهان شناسایی و پس از مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، تصاویر وی را شناسایی کردند.

به گزارش حمایت، با توجه به شیوه و شگرد متهم در ارتکاب جرایم و احتمال تردد وی در سفره خانه ها، به ویژه سفره خانه های مناطق غرب و جنوب غرب تهران، این محل ها تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و سرانجام حسین داخل سفره خانه ای در منطقه دولت آباد دستگیر شد.

 با دستگیری متهم و با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده از زمان سرقت وجوه نقد متعلق به شاکی پرونده ، متهم به صراحت به سرقت مبلغ 10 میلیون تومان و خرید یک دستگاه خودرو پراید برای همسرش اعتراف کرد که با توجه به اقرار متهم ، دستور قضایی توقیف خودرو صادر شد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.