سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

1300 واحد فرآوري زيتون در قزوين

1300 واحد فرآوري زيتون در استان قزوين فعاليت مي کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين معاون مدير صنايع تبديلي کشاورزي استان قزوين با بيان اين خبر اظهار داشت : به منظور ساماندهي فعاليتهاي واحدهاي توليد روغن زيتون تاکنون 1300 واحد در مناطق مختلف استان با ظرفيت بالاي يک تن شناسايي شده است.
مصلايي در ادامه با اشاره به آغاز ساماندهي طرح هاي سنتي عمل آوري زيتون در استان افزود: با اجراي اين طرح مکان هاي نگهداري غيربهداشتي زيتون در مناطق مختلف استان شناسايي شده تا بتوانيم سيستم هاي سنتي را به مدرن تبديل کرده و به ارتقاء سطح کيفي و بهداشتي محصول کمک کنيم.
اين مسئول تصريح کرد : در اجراي اين طرح که با همکاري معاونت بهداشتي و غدا و داروي دانشگاه علوم پزشکي و سازمان جهاد کشاورزي انجام مي شود رعايت ضوابط بهداشتي براي تمامي واحدهاي فرآوري و عمل آوري الزامي خواهد شد تا به اين واحدها هويت لازم نيز داده شود.
مصلايي بيان کرددر ادامه با بيان اينکه با شرکت در دوره آموزشي بين المللي زيتون در کشور اسپانيا اطلاعات ارزشمندي براي افزايش کيفي محصول حاصل شده است خاطر نشان کرد : در اين طرح جهاني ، همسان سازي بو، ماندگي، نرمي، تردي زيتون در جهان به صورت علمي در حال اجراست که اين کار اگر در ايران هم اجرايي شود به تجاري سازي زيتون کاري و انجام کارهاي زيربنايي کمک موثري خواهد کرد.
مصلايي درجه بندي زيتون را در صادرات و واردات محصول مهم ارزيابي کرد و گفت: انجام اين کار زيرساختي به سودآوري در تجارت زيتون منجر مي شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.