سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

توصیه‌های تغذیه‌ای مفید برای روزه‌داران

ماه مبارک رمضان یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است، روزه گرفتن تنها امساک از خوردن و نوشیدن نیست و می‌تواند فرصت مناسبی برای ترک رفتارهای نامناسب باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در ماه مبارک رمضان نیز مانند همیشه پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل و مصرف همه گروه‌های غذایی ضروری است. برنامه غذایی باید به گونه‌ای باشد که وزن بدن چندان تغییرنکند، هرچند که این ماه فرصت مناسبی برای رسیدن به وزن مناسب و از بین بردن چربی‌های اضافه بدن است.

روزه داری موجب استراحت دادن به دستگاه گوارش و فرستادن خون کافی به سراسر بدن مخصوصاً سیستم عصبی می‌شود. البته باید گفت روزه داری بدون رعایت اصول صحیح تغذیه‌ای نه تنها ضامن سلامت انسان نیست، بلکه می‌تواند سلامت فرد را به مخاطره بیندازد و وی را دچار عوارضی مانند افزایش وزن، افزایش سطح چربی‌های خون، افت یا افزایش قند خون در افراد دیابتی و مشکلات گوارشی نماید.

برنامه غذایی در این ایام نباید با غذای مصرفی روزمره متفاوت باشد. رعایت دو اصل تعادل و تنوع مانند همیشه شرط اصلی تغذیه صحیح در فرد روزه‌دار است.

گروه‌های اصلی غذایی عبارتند از گروه نان وغلات، گروه سبزی‌ها، گروه میوه‌ها، گروه شیر و لبنیات، گروه گوشت، حبوبات و تخم‌مرغ که میزان مصرف آن بسته به شرایط فیزیکی و فعالیت بدنی فرد تعیین می‌شود./س

برچسب ها: تغذیه ، مفید ، روزه داران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.