سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فياض در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رمضان وجدان اجتماعي مجرمان را بيدار مي‌كند

یک جامعه شناس گفت: مهم‌ترین و زیباترین تاثیرماه رمضان ایجاد روحيه جمعی‌ و در نتیجه تقویت وجدان اجتماعی است كه نقش موثري در كاهش جرايم دارد.

ابراهیم فیاض در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش جرایم در ماه‌ رمضان اظهار داشت: ماه رمضان و روزه داري افراد جامعه را ترغيب به خودداري از انجام انحرافات اجتماعی و جرايمي همچون سرقت، قتل و ... مي‌كند.

این جامعه شناس ادامه داد: ایجاد فضای معنوی و روحانی در ماه مبارک رمضان باعث از بین رفتن انگیزه جرم در مجرمان می‌شود.

وی با اشاره به تاثیرماه مبارک رمضان در تقویت وجدان اجتماعی شهروندان تصریح کرد: مهم‌ترین و زیباترین تاثیرماه رمضان ایجاد روحيه جمعی‌ و در نتیجه تقویت وجدان اجتماعی است كه نقش موثري در كاهش جرايم و تجديد نظر مجرمان نسبت به رفتارشان دارد.

فياض تاكيد كرد: در ماه مبارک رمضان مردم به دستورات الهی که اثر وضعی دارد توجه به خصوصی می‌کنند و خود به خود جامعه یک فضای اخلاقی اسلامی پیدا می‌کند و اين مساله روند جرايم را كاهش مي‌دهد.

اين جامعه شناس با اشاره به نقش رسانه ملي در ترويج اخلاق ديني و اجتماعي خاطرنشان كرد: صدا و سيما با توليد آثار نمايشي با موضوعيت ترك گناه و تبعات آن در جامعه نقش موثري در مهار جرم و كاهش فزاينده آن در سطح جامعه دارد.

انتهاي پيام/پ3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.