سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كشف نفت در نگارخانه هنر ايران

نمايشگاه نقاشي با تكنيك قير و نفت در نگارخانه هنر ايران برگزار شد.

شيوا فتوحي هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در اين نمايشگاه حدود 25 اثر با موضوع طبيعت در كردستان به نمايش گذاشته شده است.

وي گفت: در اين نمايشگاه سعي كردم تا مناظر و طبيعت كردستان به خوبي با تمام ويژگي هاي خاصي كه دارد را در قالب تابلوهاب نقاشي به نمايش بگذارم.

فتوحي تصريح كرد: اهميت اين نمايشگاه در اين است كه هر مخاطبي حتي اگر به كردستان سفر نكرده باشد با ديدن اين تابلوها با اين استان بيشتر آشنا شود.

وي در ادامه درباره تكنيك آثارش گفت: در خلق اين تابلوها از تكنيك نفت و قير استفاده كردم در حقيقت با رقيق كردن قير به كمك نفت آثاري را نزديك به طبيعت كردستان خلق كرده ام.

فتوحي درباره نزديك بودن آثارش به عكس نيز گفت: در نگاه اول به نظر مي رسد كه اين نقاشي ها عكس هستند و يا تركيبي و تلفيقي از عكس و نقاشي است و اين درحالي است كه تمامي اين آثار نقاشي هستند اما به دليل آنكه برروي كاغد عكاسي به جهت استحكاك آن اجرا شده است.

وي در ادامه به برگزاري نمايشگاه در تهران و اهميت آن اشاره كرد و گفت: برگزاري نمايشگاه در پايتخت مي تواند باعث معرفي بيشتر آثار هنرمندان فعال در استان هاي كشور شود.

فتوحي گفت: در تهران امكانات بيشتري براي برگزاري نمايشگاه نسبت به استان ها وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: البته با تلاش مركز هنرهاي تجسمي و موسسه توسعه هنرهاي تجسمي رونق هنرهاي تجسمي در استان ها در سال هاي اخير مضاف شده است.

فتوحي تصريح كرد: اين نمايشگاه تا 14 مرداد ماه در نگارخانه هنر ايران ادامه خواهد داشت./ي2
برچسب ها: نفت ، نقاشی ، نگارخانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.