سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار واحد سیار آموزش محیط زیست در منطقه 19

واحد سیار آموزش محیط زیست با هدف انتقال آموزه های زیست محیطی به شکل دوسویه با شهروندان در منطقه 19 راه اندازی شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهندس موسی علیپورزنوزی سرپرست معاونت شهری و فضای سبز منطقه در رابطه با نحوه عملکرد این واحد گفت: واحد سیار آموزش محیط زیست به صورت یک تریبون آموزشی است که طی آن کارشناس محیط زیست حوزه با لباس فرم به برقراری ارتباط با شهروندان و ارائه مطالب آموزشی می پردازد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقاء آگاهی شهروندان درخصوص مسائل شهری و حقوق شهروندی گفت: از طریق این روش می توان ضمن انجام فعالیتهای آموزشی، نظرات و ایده های شهروندان را در نگهداری محیط شهری و شناسایی پیامدهای زیست محیطی جلب و استفاده کرد.

زنوزی در تشریح فعالیتهای واحد سیار آموزش محیط زیست گفت: این واحد هر روز در یک محله تریبونی را مستقر می کند که اطلاع رسانی درخصوص محل استقرار آن، یک روز قبل از طریق نصب بنر انجام خواهد شد.

در این تریبون ضمن گفتگوی چهره به چهره با کارشناس محیط زیست درخصوص حیاتی بودن مراقبت از محیط زیست با الگوی صحیح مصرف و تفکیک از مبدا پسماندهای شهری، بروشورهای آموزشی توزیع و به نظرات و شکایات شهروندان از نحوه عملکرد حوزه های مختلف شهرداری در خصوص پیامدهای زیست محیطی رسیدگی می شود.

همچنین مسابقات زیست محیطی در این تریبونها برگزار و جوایزی به صورت قرعه کشی به پاسخهای صحیح داده می شود.
به گفته زنوزی در این طرح با برگزاری فراخوان طرحها و نقاشی ها در قالب نوآوری برای کاهش آلودگی محیط زیست و فراخوان مقاله علمی مرتبط با مسائل محیط زیست و کاهش آلاینده های هوا، انگیزه مشارکت در بین شهروندان بویژه نوجوانان، جوانان و دانشجویان ایجاد می شود.

همچنین ثبت درخواستهای شهروندان درخصوص محل های مورد نیاز برای مبارزه با جانوران مزاحم شهری و انجام اقدامات طعمه گزاری و نصب دریچه یکطرفه و نیز تحویل تله چسبی به شهروندان برای استفاده در منازل از دیگر فعالیتهای این واحد  محسوب می شوند./ف

برچسب ها: کار ، واحد ، سیار ، آموزش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.