سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير عامل ايران خودرو:

رکوردشکني ها در توليد و فروش

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو اعلام کرد : اين شرکت در سال جهاد اقتصادي رکورد فروش ريالي را شکست و براي نخستين بار درآمد حاصل از فروش اين شرکت 15 رقمي شد و از مرز 100 هزار ميليارد ريال عبور کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ايکوپرس ، جواد نجم الدين گفت: اين درامد در مقايسه با عملكرد سال قبل  از ان 9 درصد افزايش نشان مي دهد.

نجم الدين گفت : پارسال  ايران خودرو در آمار فروش محصول نيز رکوردشکني کرد و نخستين بار 763هزار خودرو در ايران خودرو توليد و به بازار عرضه شد.

مديرعامل ايران خودرو اعلام کرد: ايران خودرو در توليد بيشتر محصولات خود به خودکفايي و دست کم به خود تاميني رسيده و در حال حاضر خودروهاي پژو پارس، پژو405و سمند  100درصد داخلي سازي شده است و در توليد 206 نيز به رکورد 82.6درصد داخلي سازي دست يافته ايم كه اين موضوع در مديريت محدوديتهاي خارجي موجود مي تواند بسيار موثر باشد.

وي تاکيد کرد: با توجه به تحول صورت گرفته در خودکفايي در توليد پلتفرم بخش الکترونيک 206 در آينده نزديک رشد توليد مناسبي را در بازار اين خودرو شاهد خواهيم بود.

نجم الدين ، استراتژي ميان مدت ايران خودرو را طراحي دو پلتفرم جديد اعلام كرد كه ده محصول جديد بر پايه پلتفرم هاي مذكور به تدريج توليد و به بازار عرضه خواهد شد.

علي مهري معاون اقتصادي ايران خودرو هم در گزارشي اعلام کرد: پارسال 95درصد برنامه توليد و فروش پيش بيني شده درايران خودرو محقق شد ، اما تحقق سود هر سهم معادل 104 درصد بودجه مصوب بوده است.

وي گفت: نماد ايران خودرو که در ابتداي سال 1387 به دليل عدم انطباق با شرايط بازار اول، به بازار دوم بورس اوراق بهادار منتقل شده بود با توجه به اقدامات انجام شده در زمينه اصلاح ساختار مالي و برنامه هاي در دست اقدام و نيز ارتقاء رتبه اطلاع رساني دوباره به بازار اول انتقال يافت كه کاهش ريسک مالي سهام شركت را نشان مي دهد.

مهري اظهار داشت: واگذاري شرکت هاي زير مجموعه از دو سال پيش به عنوان يکي از رويکردهاي اصلي در دستور کار هيئت مديره ايران خودرو قرار گرفته است.

وي افزود: هدف از اين اقدام تبديل دارايي هاي غيرمولد به مولد است و تاكنون 13 شركت واگذار شده و در سه سال آينده نيز واگذاري 30 درصد سهام شرکتهاي زير مجموعه ايران خودرو جزء برنامه هاي اصلي است./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.