سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح پزشك خانواده نمادي از تحقق عدالت اجتماعي در كشور

رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايلام گفت: طرح پزشك خانواده در سراسر كشور، نمادي از تحقق عدالت اجتماعي است كه برای اجرا عزم و جديت همگاني را نياز دارد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر اسدالهي،‌رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايلام، اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده دارای مزایای بسیار زیادی برای مردم ازجمله حفظ سلامت و جلوگیری از هدر رفتن وقت و سرمایه می باشد، لزوم اجرای آن در سریعترین زمان ممکن، کاملاً ضروری به نظر می رسد.

دكتر اسدالهي در ادامه افزود: براي تحقق اين هدف ارزشمند، تلاش مجدانه و پيگيرانه همه دست اندركاران در سطح بسيار گسترده اي نياز است كه با اجرای برنامه پزشک خانواده مي توان کمک شايان ذكري به اجرای عدالت وحفظ سلامت افراد جامعه نمود.

وي در ادامه تصريح كرد: بايد براي مردم و بيماران تشريح كنيم كه مي توانند دارای پزشک خانواده واجد شرایط و اختصاصی باشند که در تمام حیطه ها به عنوان پزشک مشاور، درمانگر و تصمیم گیرنده در موضوع درمان و ارجاع بیماران خواهد بود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايلام به مزیت های دیگر طرح پزشک خانواده اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر مزیت ها، رایگان بودن کلیه خدمات در پزشک خانواده سطح یک اعم از ویزیت و دارو است، که این خود خدمت جدید در نظام تحول یافته پزشک خانواده می باشد. همچنین از مزایای دیگر طرح این است که در صورت ارجاع از پزشک خانواده به متخصصین یا فوق متخصصین میزان فرانشیز دریافتی در بیماران سرپایی به ده درصد تقلیل یافته که از توجه ویژه به اقتصاد سلامت در آن نهادینه شده است و چنانچه بیمار در بیمارستان بستری شود فقط 5درصد فرانشیز را پرداخت می نماید که در گذشته 10درصد بوده است.

اسدالهي در ادامه به برخي از مزاياي طرح پزشك خانواده اشاره نمود و اظهار داشت: کاهش بار هزینه های درمان خانواده ها، افزایش اشتغال پزشکان عمومی، سامان دهی منطقی عملکرد پزشکان در ایفای نقش پزشک خانواده، ایجاد بلوک های جمعیتی جهت اراﺋﻪ خدمات و مراقبت های بهداشتی و درمانی به خانوارهای تحت پوشش پزشکان مربوطه خود،آزاد بودن افراد وخانوارها درانتخاب پزشکان خانواده به عنوان یکی ازمهمترین اصول حقوق بیماران وشهروندان درانتخاب شکل ونوع خدمات مورد نیاز است.

وي در ادامه سخنان خود بيان داشت: رضایتمندی پزشک وخانواده ها از نتایج فعالیت هاي بهداشتی درمانی انجام شده و ارتقای کیفیت خدمات ومراقبت های پزشکی بايد در بهترين وجه ممكن به انجام برسد تا مردم با مزاياي بي شمار اين طرح آشنا شوند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايلام در پايان يادآور شد: حضور ، تعامل و همكاري مردم فهيم و با بصيرت استان ايلام در اجراي طرح پزشك خانواده، ما را در انجام صحيح و اصولي آن ياري خواهد نمود و اميد است با كمك خداوند متعال و همكاري و همدلي همگاني بتوانيم در اجراي اين طرح مهم موفق باشيم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.