سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انديشکده "امريکن پراگرس" اذعان کرد:

شکست ائتلاف اوباما در تغيير موضع هسته اي ايران

انديشکده "امريکن پراگرس" در تحليلي اگر چه مدعي افزايش فشار عليه ايران در نتيجه تحريمهاي جديد شد، با اين حال اذعان کرد که ائتلافي که دولت اوباما آن را شکل داده، نتوانسته موضع هسته اي ايران را تغيير دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، "امريکن پراگرس" در مقاله اي به قلم "کن سوفر" نوشت: بعد از اينکه مذاکره کنندگان گروه پنج به علاوه يک و ايران نتوانستند در مذاکرات مسکو  به توافق جدي برسند، هم دولت اوباما و هم شرکاي اروپايي اش در خصوص موج جديدي از تحريم ها که توانايي ايران را در صدور نفت بيش از پيش محدود مي کند، توافق کردند.

آمريکا پيش از اين  و بر اساس لايحه تحريم 2010، نهادهاي مالي خصوصي را در صورت تعامل با ايران، مجازات مي کرد. اما هم اکنون بانک و نهادهاي دولتي نيز مشمول اين مجازات ها شده اند.

با اين حال، آمريکا هجده کشور را از جمله ژاپن، آلمان و انگليس را از تحريم هاي جديد معاف کرده است.

در مورد چين نيز، اين کشور به رغم کاهش 30 درصدي واردات از ايران در سه ماهه اول 2012 ،  هنوز معافيت از تحريم ها را دريافت نکرده است. هيلاري کلينتون اخيرا گفت که چين مسير درست را انتخاب کرده است و اين بدان معناست که چين نيز به زودي از تحريم ها معاف مي شود.

جداي از تحريم هاي جديد آمريکا، اتحاديه اروپا نيز تحريم کامل نفتي ايران را به اجرا گذاشته است.

اين انديشکده آمريکايي بعد از اين همه "آسمان و ريسمان بافتن" اذعان کرد: با اين حال ائتلافي که دولت اوباما آن را  شکل داده است، موضع هسته اي ايران را تغيير نداده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.