سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بيانيه انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح شد

کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار موج بیداری اسلامی را خاموش نمي‌کند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طی بیانیه‌ای تاکید کرد: کشتار وحشیانه مسلمانان از جمله مسلمانان مظلوم میانمار، موج بیداری اسلامی را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با صدور بیانیه‌ای نسبت به سکوت مجامع جهانی در خصوص کشتار مسلمانان میانمار اعتراض کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

سال‌هاست در پی اسلام ستیزی از سوی آمریکا و رژيم صهيونيستي و متحدانشان شاهد جنایات عظیمی علیه مسلمانان در اقصی نقاط دنیا هستیم. جنایاتی که پس از فلسطین، لبنان، عراق، بحرین، سوریه و ... اینبار مسلمانان بی‌گناه و مظلوم میانمار قربانیان آن شدند.

این جنایت در حالی رخ می‌دهد که تمام فعالین حقوق بشر در مقابل چنین نسل کشی و تصفیه قومیتی تنها سکوت اختیار کرده‌اند. مسلمانانی که حتی از جانب دولت میانمار به رسمیت شناخته نشده، اتباع خارجی قلمداد می‌شوند و از حقوق اولیه خود مانند حضور در مراسمات مذهبی و بهره مندی از اماکن عمومی محروم‌اند و سالیان درازیست تحت آزار بوداییان تندرو در کشور خود هستند.

و اینجا این سوالات طرح می‌شود که سازمان حقوق بشر کجاست و چه می‌کند؟ هلوکاست واقعی کجاست؟ آیا چنین نسل‌کشی حتی نیاز به پوشش رسانه‌ای ندارد یا اینکه ترس از بیداری اسلامی دهان رسانه‌های جهان را بسته است؟

عاملین این جنایت به گمان خود می‌توانند با کشتار مسلمانان و تقلیل و حذف نیروهای مسلمان مانع ترویج اسلام و بیداری اسلامی در دنیا بشوند؛ غافل از اینکه کشتار وحشیانه مسلمانان از جمله مسلمانان مظلوم میانمار، موج بیداری اسلامی را خاموش نخواهد کرد. چراکه اسلام یک اندیشه است و این اندیشه با فطرت بشری درآمیخته شده و با خون مسلمانان نهال بیداری اسلامی آبیاری می‌شود و هر روز تنومندتر از دیروز می‌گردد.

ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز ضمن ابراز همدردی با مسلمانان سراسر دنیا به خصوص مسلمانان مظلوم میانمار و با تأسی از امام راحل و رهبر عزیزمان که در مقابل هیچ یک از این فجایع انسانی سکوت نکردند، ضمن اعلام انزجار از این جنایت، از مجامع بین المللی می‌خواهیم نسبت به این رفتارهای ظالمانه سکوت نکرده و به حداقل وظیفه انسانی خود که دفاع از انسان‌ها در قبال ظالمان است عمل نمایند، همچنین از مقامات ایرانی خواستاریم نسبت به پیگیری حقوق این دسته از مسلمانان از هیچگونه تلاشی فروگذار نکنند.

انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.