امام جمعه خوی گفت: عامل اصلی تمام جنایات و قتل عام‌ها در کشورهای اسلامی استکبار جهانی و حاکمان مرتجع منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار و انفجارهای اخیر کشور سوریه اظهار داشت: مستکبران برای تأمین امنیت رژیم اشغالگر قدس و منافع نامشروع آمریکا دست به هر جنایتی می‌زنند.

وی در ادامه به قیام 30 تیر مردم ایران اشاره کرد و افزود: دکتر مصدق با همت بلند ملت ایران و رهبری آیت‌ا ... کاشانی روی کار آمد سپس مصدق در مقابل اعتراض وی به روی کار آوردن سرلشکر وثوق عامل کشتار مردم در طول نهضت چنین پاسخ داد که شما در سیاست دخالت نکنید در نهایت مصدق و ملّی‌گرایان دیگر پشتوانه دینی و مردمی را از دست دادند و به سقوط کشیده شدند.

امام جمعه خوی با تبریک حلول ماه رمضان گفت: پرهیز از محرمات الهی اجتناب از غیبت و بدگویی از دیگران، دوری جستن از دروغ، تهمت و ناسزاگویی از جمله آداب ورود به ماه مهمانی خداوند است که در روایات اهل بیت مورد تأکید قرار گرفته است.

شکوری همچنین با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا گفت: خداوند در قرآن مؤمنان را دستور می‌دهد همواره برای خدا قیام کنند و از روی عدالت گواهی دهند که به تقوا نزدیک‌تر است و توصیه می‌فرماید دشمنی با کسی نباید موجب خروج شما از مسیر عدالت شود.

وی در ادامه با اشاره به تبعات رفتار ناپسند غیبت، اظهار داشت: غیبت بیماری اخلاقی اجتماعی است و بر اساس مفاد روایات متعدد غیبت موجب عذاب قبر، قطع رابطه برادری است به طوری که رسول خدا (ص) می‌فرماید غیبت غذای سگان آتش جهنم است و در جای دیگر فرمود شنونده غیبت یکی از غیبت‌کنندگان است و او به دلیل سکوتش در گناه غیبت‌کننده شریک است./س

برچسب ها: جنایات ، استکبار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.