سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه اعزام به المپیک 2012 ؛

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی: نیمی از ورزشکاران المپیکی آزمایش دوپینگ می دهند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از انجام بیش از 5000 نمونه دوپینگ از ورزشکاران حاضر در المپیک 2012 خبر داد.

لطفعلی پور کاظمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در المپیک لندن 10/500 نفر ورزشکار از 205 کشور جهان حضور خود را اعلام داشتند که طبق اعلام آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ از 50 درصد از این ورزشکاران یعنی حدود 5000 نفر تست دوپینگ خواهند گرفت.

وی افزود: از این 5000تست دوپینگ حدود 4000نمونه ادرار است و 1000نمونه خون خواهد بود که به طور معمول از تمامی مدال آوران و از تعدادی نفرات 6 تا 8 هر رشته نیز تست دوپینگ گرفته می شود.

پورکاظمی در مورد نمونه های دریافتی از ورزشکاران ایرانی گفت: طی 5ماه گذشته 212 نمونه دوپینگ از ورزشکاران ایرانی که در اردوهای تیم ملی و رقابت های انتخابی حضور داشتند، تست گرفتیم که نتیجه همگی این نمونه از سوی آزمایشگاه کلن آلمان منفی اعلام شده است.

وی گفت: 72 ورزشکار از ایران به المپیک لندن اعزام می شوند که همگی آنان چه نفرات اصلی و چه ذخیره معاینات کامل پزشکی از جمله عمومی و تخصصی مثل ارتوپدی، داخلی، قلبی و عروقی، چشم، دندانپزشکی، سونوگرافی و مشاوره مکمل ها و دوپینگ و همچنین مشاوره روان شناسی انجام داده اند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون با هیچ مشکلی در بین ورزشکاران برای ممانعت از اعزام آنان به المپیک لندن مواجه نشدیم.

پور کاظمی گفت: یک تیم 7نفره پزشک و فیزیوتراپ در دوگروه همراه با کاروان های اعزامی به المپیک ، تیم ها را همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: گروه اول که شامل خودم، دکتر رامین طباطبایی به عنوان پزشک، دکتر امین نوروزی به عنوان فیزیوتراپ و دکتر فرشاد غزالیان بخ عنوان فیزیوتراپ هستند بامداد دوشنبه 2 مرداد به لندن اعزام می شوند.

وی افزود: گروه دوم نیز که پس از برگشت سه نفر ازگروه اول پزشکی به لندن اعزام می شوند شامل دکتر محمد رازی به عمژنوان ارتوپد، کسری کاظمیان و سارا جمهوری به عنوان فیزیوتراپ هستند.

پورکاظمي تاکید کرد: علاوه برتیم پزشکی ایرانی که به ورزشکارانمان را در لندن خدمات پزشکی بصورت شبانه روزی ارائه می دهند، بیمارستان مجهزی نیز در دهکده بازیها وجوددارد که در صورت نیاز به ورزشکاران خدمات لازم را ارائه دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمامی ورزشکاران کشورمان که به المپیک اعزام می شوند در صحت و سلامت کامل از نظر پزشکی و دوپینگ هستند و از همه نظر برای انجام رقابت های ورزشی حاضر هستند. /مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.