رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي به ورزشكاران المپيكي هشدار داد تا در مصرف هر گونه دارو و مكمل غذايي دقت كرده و با پزشك تيم مشورت كنند.

 لطفعلي پوركاظمي در گفتگو با

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

اظهار داشت: با توجه به اين كه كميسيون پزشكي و مبارزه با دوپينگ المپيك 2010 گرفتن نمونه خوبي از ورزشكاران اين پيكار بين المللي را در دستور كار خود دارد و نمونه هاي خوبي مصرف داروهاي نيروزاي ممنوعه و مكمل هايي غذايي را تا چند ماه قبل از نمونه را نيز نشان مي دهد.

وي افزود: نتيجه استفاده از بسياري مكمل ها و داروهاي تقويتي و هورموني تا چندماه بعد هم از طريق تست خوني قابل تشخيص است به همين جهت ورزشكاران المپيكي بايد بادقت هر چه تمامتر قبل از استفاده از هر گونه مكمل غذايي و دارو با پزشك و مشاور تيم هاي ملي خود مشورت كنند.

دبير كل ستادهي مبارزه با دوپينگ گفت: طبق اعلام كميسيون پزشكي ورزشي و مبارزه با دوپينگ المپيك گرفتن 5000 هزار نمونه دوپينگ از المپيكي ها را در دستور كار خود دارد كه 4000 هزار تا از اين نمونه ها ادرار است و 1000 تا نمونه خوني است.

وي خاطرنشان كرد: استفاده از جديدترين تكنولوژي هاي آزمايشگاهي براي بررسي تست ها نتايج دقيقي را اعلام خواهد كرد بنابراين المپيكي هاي بايد با وسواس بيشتري در فاصله باقي مانده تا المپيك از انواع داروها و مكمل ها استفاده كنند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار