سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسموميت هنرمندان در تهران

رويدادهاي هنري در كشورمان به جهت اصولي نبودن دچار آلودگي شده است و اين آلودگي و مسموميت در بين هنرمندان هنرهاي تجسمي مضاعف است.

بهنام ولدوند، هنرمند نقاش كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره اكسپو 91 گفت: با توجه به شرايط كنوني كه در جامعه هنري حاكم است چاره اي جزء برگزاري اكسپو تجسمي وجود نداشته است.

وي خاطرنشان كرد: ترديدي نيست كه برگزاري يك چنين رويدادي در عرصه هنرهاي تجسمي ضروري است.

ولدوند اظهار داشت: در حقيقت به دليل آنكه در حال حاضر با ركود برگزاري جشنواره، نمايشگاه مواجه هستيم بنابراين برگزاري اكسپو تجسمي توجيه خوبي براي اين كمبود است.

*نبود بسياري از آثار هنري در اكسپو 91

وي تصريح كرد: اما همين اكسپو 91 كه مي‌توانست باعث تحولات هنري به لحاظ فروش آثار هنري شود متاسفانه با كمبودهاي بسياري مواجه بوده است.

ولدوند اظهار داشت: در اين اكسپو بسياري از آثار هنري مشاهده نمي شود در حقيقت آثاري كه در آن ها ردپايي از هنر باشد را نمي‌توان ديد.

اين هنرمند نقاش كه يكي از آثارش در اين اكسپو به نمايش گذاشته شده است، گفت: در اين رويداد ملي بيشتر شاهد آثار بازاري و سفارشي هستيم و تعداد انگشت شماري آثار حرفه اي و هنري را مي‌توان ديد.

وي گفت: در اكسپو 91 آثار اساتيد تجسمي به نمايش گذاشته شده چرا كه اثري از هنرمندي جوان كه در خلق آ‌ن حس و احساس دروني هنرمند نقش داشت ديده نمي شود.

*كارهاي تزئيني در اكسپو 91

وي اظهار داشت: متاسفانه در اكسپو 91 يكسري آثار تزئيني روبرو مي شويم در حقيقت ويتريني كه چندان هم بفروش نيستند.

وي تصريح كرد: اكسپو 91 را بايد تنها مسكني براي دردهاي هنري دانست اما درماني محسوب نمي شود.

ولدوند به نگاه آلوده در خريد آثار هنري اشاره كرد و گفت: متاسفانه هيچ اجازه اي به كارشناسان هنري براي فعاليت كردن داده نمي شود و همين امر باعث ايجاد نگاه آلوده و عدم استفاده از كارشناس هنري در خريد آثار هنري مي شود و به اين ترتيب فروشي مسموم را خواهيم داشت.

وي گفت: اكسپو 91 با  امكاناتي كه داشت مي توانست رويدادي مطلوب باشد اما متاسفانه نبود، مي‌توانست آثار بيشتري از هنرمندان تجسمي در خود جاي دهد كه اين اتفاق هم صورت نگرفت.

وي خاطرنشان كرد: نكته تاسف بار در اين رويداد ملي اين است كه آثار ارائه شده كاملا تكراري از هنرمندان شناخته شده است كه براي رويدادي چون اكسپو اصلا مناسب نبوده است./ي2
برچسب ها: هنرمندان ، نقاشی ، اکسپو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.